جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


ادغام کروم و اندروید در سال آتی

تا سال های متمادی، این شائبه وجود داشت که آیا گوگل در نهایت سیستم عامل های اندروید و کروم را با یک دیگر در هم خواهد آمیخت یا خیر؛ اما استراتژی گوگل همواره این بوده از آن ها به عنوان دو مهره ی متفاوت برای پیشبرد اهداف اش بهره ببرد. با این حال، به گزارش وال استریت ژورنال، به نظر می رسد که استراتژی های کمپانی ساکن مانتین ویو تغییر کرده و آن ها قصد دارند تا سیستم عامل های کروم و اندروید را با یک دیگر ادغام کنند.

بنابر گزارش انتشار یافته، نسخه ی نهایی سیستم عامل مورد نظر در سال 2017 به صورت رسمی در اختیار عموم قرار خواهد گرفت، اما نسخه ی ابتدایی آن، بزودی و تا سال آینده ی میلادی عرضه می شود.

ادغام کروم و اندروید در سال آتی

وال استریت ژورنال می گوید که ورژن جدید اندروید، روی پی سی ها نیز اجرا خواهد شد؛ البته مشخص نیست که منظور از پی سی، دستگاه های ویندوز و مک است یا نسل جدیدی از دستگاه های کروم بوک. البته احتمال سیستم های بهره مند از ویندوز و اپل بیش تر است، چرا که همین حالا هم مرورگر کروم، بسیاری از قابلیت های سیستم عامل کروم را در خود جای داده است.

با توجه به این که گوگل می خواهد گوگل پلی استور خود را وسعت ببخشد و آن را با دستگاه های بیش تری سازگار کند، منطقی خواهد بود که سیستم عاملی برای تمام دستگاه های مک و ویندوز نیز عرضه شود.

از زمانی که ساندار پیچای، مدیر عامل گوگل، در سال 2013 به مقام مدیریت سیستم عامل های کروم و اندروید منصوب شد، شایعاتی وجود داشت که دو سیستم عامل با یک دیگر ادغام می شوند. در حالی که پیچای تاکید می کرد که این دو از یک دیگر جدا باقی خواهند ماند، هیروشی لاکهایمر اداره ی هر دو سیستم عامل را در دست گرفته. بنابراین می توان گفت که خط مشی مشخصی برای مدیریت هر دو سیستم عامل وجود داشته است.

بعد از انتشار گزارش، عده ی بسیاری معتقدند که گوگل با این کار خود، سیستم عامل کروم را «به کشتن خواهد داد». اما هیروشی لاکهایمر که احتمالا بیش ترین اطلاعات را درباره ی پروژه ی مذکور در اختیار دارد، شب گذشته توییتی با این مضمون فرستاد:

برنامه های زیادی برای کروم بوک وجود دارد و ما نسبت به سیستم عامل کروم بسیار متعهد هستیم.

ادغام دو سیستم عامل اندروید و کروم فعلا در حد شایعه است و نمی توان مطمئن بود که آیا قطعا چنین اتفاقی به وقوع خواهد پیوست یا خیر. اما مطمئنا در کنفرانس I/O بعدی گوگل می توانیم پاسخ سوالاتمان را دریافت کنیم.

منبع:Engadget

 

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *