جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


ادغام حسگر اثر انگشت با صفحه‌ی نمایش

همین چند ماه پیش بود که منبعی از تحقیقات اپل برای قرار دادن حسگر اثر انگشت روی صفحه‌ی نمایش خبر داد؛ حسگری که بین لایه‌ی صفحه‌ی نمایش و لایه‌ی صفحه‌ی لمسی قرار می‌گرفت.

ادغام حسگر اثر انگشت با صفحه‌ی نمایش



این‌طور که به نظر می‌رسد، شرکت دیگری زودتر از اپل توانسته است چنین صفحه‌ای را بسازد. شرکت Sonovation که در زمینه‌ی ساخت زیست‌سنج‌های فراصوت فعالیت می‌کند، امروز ادعا کرد که با موفقیت نحوه‌ی قرار دادن حسگرهای اثر انگشت روی صفحه‌ی نمایش Gorilla Glass را پیدا کرده است.


بر اساس گفته‌های کارل واینتز (Karl Weintz)، مدیر عامل شرکت Sonovation، این تکنولوژی به شرکت‌های سازنده‌های گوشی‌های هوشمند اجازه می‌دهد تا هزینه‌های قرار دادن سنسورهای اثر انگشت روی گوشی‌های موبایل‌شان را کمتر کنند. در کمترین حالت، نیاز به یک کلید فیزیکی می‌تواند به‌طور کلی از بین رود.

یکی دیگر از مزیت‌های ادغام حسگرهای اثرانگشت با صفحه‌های Gorilla Glass، از بین رفتن فضایی است که این حسگرها در گوشی اشغال می‌کنند. حسگر شرکت Sonovation در صفحه‌ی نمایش ادغام می‌شود و می‌تواند برای دستگاه‌های کوچک‌تر هم مناسب باشد.
نکته‌ی جالب درباره‌ی حسگر Sonovation این است که طبق ادعای این شرکت، آن‌ها هم‌چنین با انگشت‌های کثیف، مرطوب یا چرب هم مشکلی ندارند.
در حال حاضر، حسگری که این شرکت ساخته است فقط روی Gorilla Glass کار می‌کند.

منبع:دیجی کالا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *