جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


اختلال اینترنت و اپراتورها

کاربران اختلالات ایجاد شده در شبکه‌های اجتماعی را از چشم شرکت‌های اینترنتی می‌بینند.

اختلال اینترنت و اپراتورها

مدیر یک شرکت اینترنتی گفت: هراز گاهی اختلال در دسترسی به شبکه‌های اجتماعی ایجاد می‌شود و کاربران این مساله را از چشم شرکت‌های اینترنتی می‌بینند، همچنان که از روز گذشته نیز کاربران طی تماس‌های متعددی می‌پرسند چرا دسترسی به تلگرام دچار مشکل شده است.


احمد نخجوانی در یک نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به شاخص‌های بین‌المللی حوزه ICT، اظهار داشت: تا پایان سال ۲۰۱۹ در جهان ۲.۶ میلیارد نفر کاربر LTE (نسل چهارم موبایل)خواهند بود.

بر اساس بررسی‌های صورت گرفته در سال ۲۰۱۳ که نتایج آنها در سال ۲۰۱۵ اعلام شد،ایران در شاخص توسعه ICT رتبه‌ ۹۴ را در دنیا بدست آورده که با این رتبه حتی کشورهایی مانند اکوادور، فیجی و آلبانیا شرایطی به مراتب بهتر از ایران در این جدول دارند.

مدیرعامل شرکت اینترنتی شاتل افزود: در حوزه خدمات پهن‌باند ثابت نیز رتبه ایران در جهان ۱۱۵ است که رتبه بسیار خطرناکی به حساب می‌آید.
در مجموع رتبه ایران در بسیاری از شاخص‌های ICT از متوسط جهان و آسیا پایین‌تر است و در موارد متعددی با کشور‌هایی مانند فیجی، مغولستان، اکوادور و کشور‌هایی مقایسه می‌شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ارائه‌ پروانه در حوزه FCP(اپراتور ارتباطات ثابت) و MVNO (اپراتور مجازی تلفن‌همراه)‌ اشاره کرد و گفت: اکنون بیش از ۱۰۰ شرکت برای دریافت مجوز MVNO و بیش از ۲۰ شرکت برای دریافت مجوز FCP اقدام کرده‌اند که همین موضوع جای نگرانی دارد، چرا که حتی حالا که ۱۱ شرکت ندا ( ارائه دهنده اینترنت پرسرعت)‌در حال فعالیت هستند برای دریافت خدمات از مخابرات مشکلات متعددی وجود دارد.

نخجوانی درباره اینکه آیا با ورود اپراتورهای موبایل به عرصه ارائه‌ خدمات پهن‌باند، همچنان امکان فعالیت و رقابت برای بازار ADSL وجود دارد، گفت: معتقدیم متقاضی ADSL همچنان وجود دارد و بر این اساس برای سرمایه‌گذاری در تمام نقاط شهری و روستایی آمادگی داریم.

این فعال بازار اینترنت به مشکلاتی که طی ماه‌های گذشته میان مخابرات و شرکت زیرساخت ایجاد شده، اشاره کرد و گفت: متاسفانه مشکلات فعلی مخابرات به شرکت‌های PAP نیز منتقل شده و در استان‌هایی که واگذاری اینترنت به مخابرات متوقف شده شرکت‌های PAP نیز از همان معدود امکاناتی که سابق دریافت می‌کردند باز مانده‌اند.

وی همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود به بحث اختلالات پیش آمده در برخی شبکه‌های اجتماعی از جمله تلگرام اشاره کرد و گفت: هر از چند گاهی اختلالاتی در دسترسی مردم به شبکه‌های اجتماعی ایجاد می‌شود و مردم این مساله را از چشم ما می‌بینند، از روز گذشته تماس‌های مختلفی داشتیم و مردم از این موضوع پرسیده‌اند که چرا دسترسی آنها به تلگرام دچار مشکل شده است.

این مدیر شرکت اینترنتی خاطر نشان کرد: در حال حاضر حدود هفت میلیون کاربر ADSL در کشور وجود دارد که از این رقم حدود نیمی از آن مربوط به مشترکان مخابرات و نیمی دیگر به سایر شرکت‌ها است.

منبع:ایتنا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *