جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


احتمال لغو جریمه سامسونگ به اپل

پتنت مرتبط با طراحی نسل سوم از آیفون ملقب به ۳Gs، یکی از اصلی ترین منابع درگیری اپل و سامسونگ در سال های اخیر بوده است. در دادگاه، مشخص شد که سامسونگ به پتنت اپل تجاوز نموده و برای جبران خسارت، باید مبلغی برابر با نیم میلیارد دلار را به این شرکت پرداخت کند.

احتمال لغو جریمه سامسونگ به اپل

سامسونگ هم در این میان مشخصا بدون مبارزه تسلیم نمی شد و در نتیجه ی همین امر، دعوی حقوقی این دو شرکت چند سالی به طول انجامید. شرکت کره ای بارها درخواست بازنگری در حکم صادره مربوط به پتنت شماره ۶۱۸,۶۷۷ (طراحی آیفون ۳Gs – تصویر فوق) را مطرح کرده.

حال پس از بازنگری های چند باره، اداره ثبت پتنت و علائم تجاری ایالات متحده، پتنت طراحی شماره ۶۱۸,۶۷۷ را نامعتبر خوانده است. معنی چنین امری نیز این است که به احتمال بسیار زیاد، سامسونگ قرار نیست نیم میلیارد دلار به اپل پرداخت کند.

علت رد شدن اعتبار پتنت یاد شده، این است که اپل در زمان مناسب آن را به ثبت نرسانده و همین موضوع به تازگی روشن گشته است. پتنت طراحی شماره ۶۱۸,۶۷۷ به شکل ذاتی دارای هیچ مشکلی نیست اما به دو پتنت پیشین دیگر متکی است که اولویت ثبت آنها تا پنجم ژانویه ۲۰۰۷ بوده. اپل دو پتنت را تا پیش از این تاریخ به ثبت می رساند اما پتنت شماره ۶۱۸,۶۷۷ (مورد اصلی دعوی حقوقی سامسونگ و اپل) در نوامبر ۲۰۰۸ در اداره ثبت پتنت و علائم تجاری ایالات متحده به ثبت رسیده است.

اکنون شرکت ساکن کوپرتینو به علت شباهت بیش از اندازه پتنت هایی که در سال ۲۰۰۷ ثبت کرده با پتنت شماره ۶۱۸,۶۷۷، درخواست دارد تا از پتنت های قدیمی تر برای بازنگری استفاده شود. لازم به ذکر است که این پروسه قابل انجام بوده و در قوانین مربوط به اداره ثبت پتنت و علائم تجاری ایالات متحده نیز آمده و تا کنون چنین اتفاقاتی نیز سابقه داشته اند اما اداره مورد بحث هنوز رای خود در این خصوص را صادر ننموده.

اداره ثبت پتنت و علائم تجاری صرفا اعلام کرده که در حال حاضر پتنت طراحی شماره ۶۱۸,۶۷۷ به اندازه پتنت هایی که در سال ۲۰۰۷ الی ۲۰۰۸ به ثبت رسیده اند در این دعوی با ارزش نیست و صرفا بعد از نوامبر ۲۰۰۸ را پوشش می دهد. همین موضوع شانسی بسیار خوب را در اختیار سامسونگ قرار داده تا بتواند خود را از زیر بار جریمه نیم میلیارد دلاری خارج کند. در صورتی که دادخواست فعلی اپل مبنی بر استفاده دادگاه از پتنت های ثبت شده در سال ۲۰۰۷ رد شود، سامسونگ دیگر در این مورد، بدهی کلانی به اپل نخواهد داشت.

منبع:sammobile

 

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *