جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


اثر انگشت به جای پول در ژاپن

این تابستان دولت ژاپن فرآیند آزمایش سیستمی که به توریست‌های خارجی اجازه می‌دهد، هویت فردی، خریدها و دسترسی به سرویس‌ها را تنها با اثر انگشت خود مدیریت کنند، به مرحله اجرا در خواهد آورد. دولت ژاپن در نظر دارد پیش از بازی‌های المپیک و پاراالمپیک 2020 از این سیستم استفاده کند. این طرح که مرحله آزمایشی آن از تابستان آغاز به کار خواهد کرد تا نواقص آن شناسایی شده و سیستمی کارآمد آماده شود، با هدف کاهش وقوع جرم و کاهش استرس مسافران با هدف حذف پول نقد یا کارت‌های اعتباری به مرحله اجرا در خواهد آمد.

اثر انگشت به جای پول در ژاپن


دولت ژاپن خود را برای بررسی سیستم اثر انگشت جدیدی که در اختیار مسافران خارجی قرار خواهد گرفت آماده می‌کند. به‌طوری که مسافران خارجی به جای آن‌که از پول نقد یا کارت‌های اعتباری استفاده کنند از اثر انگشت خود برای این منظور استفاده کنند. ساز و کار این مکانیزم امنیتی به این شکل است که مسافران خارجی زمانی که در فرودگاه ژاپن وارد می‌شوند، اثر انگشت، اطلاعات بانکی و اطلاعات مرتبط با کارت‌های خود را به ثبت می‌رسانند و زمانی که در ژاپن حضور دارند از اثرانگشت خود برای خرید کالاها، احراز هویت و پرداخت صورت حساب‌ هتل استفاده می‌کنند.
چاپگرهایی که اثرانگشت را هک می‌کنند
این خبر از آن جهت حائز اهمیت است که در حال حاضر در ژاپن مسافران باید برای حضور در هتل‌ها گذرنامه خود را به مسئول هتل تحویل دهند. اما اگر سیستم فوق بتواند بر مسائل فنی و مشکلات امنیتی غلبه کند، آن‌گاه دولت مجوز استفاده از این ساز و کار برای احراز هویت مسافران خارجی را مورد تأیید قرار خواهد داد. دولت برای آزمایش این طرح نزدیک به 300 رستوران، فروشگاه و شرکت‌های تجاری خاص را انتخاب کرده است. این کسب و کارها عمدتا در شهرها و مکان‌هایی هستند که مسافران خارجی به وفور به آن‌ها مراجعه می‌کنند. اگر همه چیز خوب پیش رود، تا بهار سال آینده (2017) تعداد بیشتری شرکت به این طرح افزوده خواهند شد.

در حالی که همه چیز در ظاهر خوب به نظر می‌رسد و دردسر نظارت و بررسی و همچنین گم شدن گذرنامه‌ها کاهش می‌یابد، اما کارشناسان امنیتی در خصوص جمع‌آوری داده‌های شخصی مردم توسط دولت ژاپن ابراز نگرانی کرده‌اند. از طرفی دولت ژاپن در نظر دارد پیش از المپیک 2020 اطلاعات مورد نیاز خود را از مسافران خارجی دریافت کند، اما پیش‌بینی می‌شود، بسیاری از مردم در به اشتراک‌گذاری اطلاعات شخصی خود با دولت ژاپن همراهی نخواهند کرد. در همین رابطه بانک Aeon  در شهر توکیو اعلام کرده است: «ما دستگاه‌های خودپرداز مجهز به این ساز و کار را در اختیار مردم قرار خواهیم داد. در این ساز و کار جدید شانس بسیار کمی برای افراد فرصت طلب وجود دارد تا هویت مشتریان این بانک را جعل کنند. در نتیجه ساز و کار جدید ایمن‌تر از گذشته خواهد بود.»

در اکتبر سال گذشته میلادی Huis Ten Bosch theme Park واقع در شهر ناکازاگی سیستم مشابهی را به مرحله اجرا در آورد و گزارش داد که این سیستم به خوبی کار خود را انجام داده است. این سیستم به خوبی از سوی مشتریان مورد قبول قرار گرفت. به ویژه خانواده‌هایی که فرزندانی دارند. به این شکل مشکلاتی از قبیل گم شدن کیف پول به‌طرز محسوسی کم شده است. دولت ژاپن همچنین در نظر دارد تا سیستمی را به مرحله آزمایش در آورد تا به شهروندان این کشور اجازه دهد برای برداشت وجه نقد از ماشین‌های خودپرداز از ساز و کاری این چنینی استفاده کنند. این‌کار با هدف افزایش امنیت و کاهش معاملاتی کلاه‌بردارانه که با کارت‌های به سرقت رفته انجام می‌شود صورت خواهد گرفت.

منبع شبکه

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *