جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


اتصال ۹ هزار شعبه قضایی به شبکه اینترانت

معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس مرکز آمار و فناوری های اطلاعات قوه قضائیه از اتصال ۹ هزار شعبه قضائی به شبکه اینترانت خبر داد.

اتصال ۹ هزار شعبه قضایی به شبکه اینترانت
حجت الاسلام حمید شهریاری در برنامه تلویزیونی قانون و قضا که به بررسی گزارش عملکرد مرکز آمار و فناوری های اطلاعات قوه قضائیه اختصاص داشت با اشاره به راه اندازی ۱۱۰دفتر پیشخوان قضایی،گفت: با راه اندازی این مراکز، ۳۶ میلیارد تومان صرفه جویی سالیانه انجام شده و اگر ۳۳۲ دفتر پیش بینی شده راه اندازی شود، میلیارد ها تومان دیگر هم صرفه جویی خواهیم داشت.


وی با اشاره به شفاف سازی که از طریق خدمات الکترونیک قضایی رخ می دهد،توضیح داد: وقتی خدمات قضایی به از طریق خدمات الکترونیک انجام می شود، تمام مکاتبات به شکل مکانیزه ثبت و قابل رصد است. این درحالی است که اگر دستی این رویه اتفاق می افتاد، سیر پیگیری تغییر می کرد.
رضا آسیابانی معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه هم در این برنامه گفت: کل کارمندان به سیستم های یارانه ای متصل شدند و ثبت دادخواست ها هم به طریق مکانیزه انجام می شود. اکثریت بالایی از قضات هم از طریق سیستم یارانه ای در حال حاضر فعالیت های قضایی خود را انجام و پیگیری می کنند.
وی با اشاره به اتصال ۹ هزار شعبه قضایی به یکدیگر، افزود: کل ۹ هزار شعبه به شبکه عدالت متصل هستند و فرایند های قضایی در این شعب مکانیزه انجام می شود.
معاون مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات قوه قضائیه تصریح کرد: با توجه به مکانیزه شدن روند قضایی دادخواست ها و پرونده ها، هیچ دفتر سنتی برای ثبت اطلاعات وجود ندارد و عملیات قضایی از طریق سیستم های یارانه ای انجام می شود.
وی از اتصال شوراهای حل اختلاف به شبکه ملی عدالت خبر داد و افزود: در دو سال آینده شوراهای حل اختلافات به شبکه ملی عدالت متصل می شوند و در حال حاضر به دنبال این هستیم که شبکه محلی را ایجاد کرده و سپس کلیه نقاط را به شبکه ملی عدالت وصل کنیم.
در ادامه این برنامه سیامک رفعتی معاون آمار و اطلاعات مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه هم با اشاره به آموزش قضات جدید در مورد استفاده از ظرفیت های الکترونیک و طرح های جدید، گفت: در حال حاضر استفاده از فناوری اطلاعات چه برای قضات و چه برای دیگران آموزش داده شده و قضات جدید هم برای آشنایی با نرم افزارهای جدید و موجود دوره های آموزشی را طی می کنند.

منبع:مهر

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *