جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


ابزار هک آیفون در اختیار عموم

ابزاری که توسط پلیس آمریکا برای هک کردن سیستم عامل آی او اس گوشی آیفون مورد استفاده قرار گرفته بود، در دسترس عموم قرار گرفته است.

ابزار هک آیفون در اختیار عموم

سال گذشته اف بی آی به اپل دستور داد تا گوشی آیفون 5 سی متعلق به سید فاروق عامل حملات تروریستی سن برناردینو را هک کند. اپل از این کار سرباز زد و پلیس آمریکا در نهایت با همکاری یک شرکت صهیونیستی به نام Cellebrite، موفق به نفوذ به گوشی شد.

Cellebrite ماه گذشته از هک شدن رایانه ها و سرورهای شرکت خود خبر داد و حالا مشخص شده یکی از نتایج این حمله هکری موفقیت آمیز سرقت ابزار هکی بوده که شرکت مذکور به اف بی آی فروخته است.

هکرها بعد از یک ماه بخشی از اطلاعاتی را که از Cellebrite به دست آورده اند در فضای مجازی منتشر کرده اند. اطلاعات یاد شده حاوی کدهای برای نفوذ به آیفون 5 سی و همین طور گوشی های اندرویدی و بلاک بری نیز هست.

هکر یاد شده در گفتگوی مخفیانه خود با برخی رسانه ها تصریح کرده که ابزار هک آیفون که توسط Cellebrite ابداع شده توسط هر فردی برای دسترسی به اطلاعات شخصی کاربران این گوشی قابل استفاده است و بدین منظور نیاز به دانش و اطلاعات فنی پیشرفته نیست.

هکر مذکور می گوید این اطلاعات را از سرورهای خود شرکت Cellebrite به دست آورده و بر اساس شرکت یاد شده قادر به رمزگشایی از فایل های ذخیره شده کابران آیفون 5 سی است. مشخص نیست آیا Cellebrite توانسته ابزاری برای هک مدل های جدیدتر آیفون ابداع کند یا خیر.

منبع ای تی ایران

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *