جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


سه ابزار رایگان برای نشان دادن عمیق‌ترین اطلاعات کامپیوتر شخصی شما

وقتی که می‌خواهید مثلا بازی را روی سیستم خود نصب داشته باشید، احتمالا باید به دنبال این باشید که کامپیوترتان از آن پشتیبانی می‌کند یا نه.

سریع‌ترین راه برای رسیدن به مشخصات کامپیوتر این است که این کار را به عهده ابزارهای ویژه بسپاریم تا به عمیق‌ترین قسمت‌های سیستم‌مان سفر کنند و اطلاعاتی را که می‌خواهیم برایمان به نمایش بگذارند.

در مطلب زیر سه ابزار رایگان که این کار را به نحو احسن انجام می‌دهند، معرفی می‌کنیم.

Speccy

در میان این سه برنامه Speccy را می‌توان بهترین دانست. استفاده از آن هم بسیار ساده و قابل فهم است. به محض باز کردن این برنامه می‌توانید خلاصه‌ای از مشخصات سیستم خود که شامل نوع سیستم عامل، CPU، رم، مادر برد،کارت گرافیک، هارد درایو، درایوهای نوری، سخت‌افزار صدا، وسایل جانبی متصل به سیستم و اتصال شبکه را ببینید.

در قسمت چپ این برنامه نیز یک پنل وجود دارد که می‌توانید در آن برای دیدن جزئیات بیشتر بالا و پایین کنید. یکی از ویژگی‌های جالب این برنامه این است که دمای قطعات مختلف سیستم را نیز نشان می‌دهد.

Belarc Advisor

این برنامه سیستم شما را اسکن کرده و نتیجه را در مرورگر به شما نشان می‌دهد. مثل برنامه قبلی، این برنامه نیز به شما اطلاعاتی از سخت‌افزار و البته جزئیاتی از نرم‌افزار، شبکه، وسایل جانبی و کلید محصول برنامه‌هایی مثل مایکروسافت آفیس و حتی ویندوز را به نمایش می‌گذارد.

Belarc بعلاوه جای نصب شدن هر برنامه و اینکه اخیرا چطور از آن استفاده کرده‌اید نشان می‌دهد.

HWMonitor 

این برنامه مثل Speccy کار نمی‌کند و در عوض اطلاعات زنده از ولتاژ، دمای داخلی اجزا و ظرفیت باتری را نشان می‌دهد. اگر به دنبال برنامه‌ای هستید که دمای داخلی سیستمتان را به بهترین نحو نشان دهد HWMonitor بهترین گزینه است.

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *