جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


ابداع روش جدید در بکارگیری نانوذرات

محققین دانشگاه تگزاس آمریکا موفق به ابداع روشی نوین در بکار گیری نانو ذرات بمنظور ساخت دقیق تر ماشین ها و حسگرها شده اند.

ابداع روش جدید در بکارگیری نانوذرات

از نانو ذرات در ساخت دقیق ماشین ها و سازها استفاده می شود اما کنترل و حرکت نانو ذرات مشکل است.


در همین حال محققین دانشگاه تگزاس آمریکا موفق به ابداع روشی نوین در بکار گیری نانو ذرات بمنظور ساخت دقیق تر ماشین ها و حسگرها شده اند. نام این تکنیک جدید “قلم حبابی لیتوگرافی” است که قابلیت کار بر روی نانو ذرات با اندازه یک میلیاردیم متر تا ۱۰۰ میلیاردم متر را دارد.
“قلم حبابی لیتوگرافی” با استفاده از لیزر میتواند یک مرکز حرارتی در آب بوجود آورد که سپس برای تبخیر شدن به شکل حباب در می آیند.
در همین حال حباب ها شروع به جذب و گرفتن نانو ذرات معلق در آب از طریق ترکیب فشار گاز، کشش سطحی و همرفت میکنند که با این شیوه میتوان خیلی سریع سازه های نانو ذراتی ساخت.
همچنین حباب ها می توانند به وسیله لیزر به اطراف حرکت کنند که بدیهی است نانو ذره را با خود به اطراف میبرند ضمن اینکه با افزایش یا کاهش قدرت لیزر میتوان اندازه میکروسکوپی حباب ها را تغییر داد.
از این تکنیک میتوان در توسعه اندازه های جدید کامپیوترهای نوری و فناوری پنل های خورشیدی که نیاز به کلین روم (محوطه تمیز) دارند، بهره برد.

منبع آی سی تی پرس

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *