جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


آیپد پرو در برابر سرفیس پرو ۲۰۱۷؛ شما کدام‌یک را انتخاب می‌کنید؟

آیپد پروهای اپل و سرفیس پرو ۲۰۱۷ مایکروسافت را باید اعضای رده‌ بالا و جدید دنیای فناوری خواند که هر یک طرفداران خاص خود را دارد.

 

در طول چند هفته‌ی اخیر، ابتدا مایکروسافت و سپس اپل از تبلت‌های جدید خود رونمایی کردند. برخلاف عادت همیشگی، مایکروسافت نسل جدید تبلت هیبریدی خود را تنها با نام سرفیس پرو رونمایی کرده است و همچون گذشته، عددی که معرف نسل این تبلت باشد، در انتها به کار نبرده است. مایکروسافت تبلت جدید خود را طی مراسمی که در شهر شانگهای رونمایی کرد؛ البته دیری نپایید که رقیب این کمپانی، یعنی اپل نیز از تبلت‌های رده بالای خود طی کنفرانس توسعه‌دهندگانش رونمایی کرد.

شاید رونمایی از دو تبلت جدید توسط اپل و مایکروسافت به فاصله‌ی چند هفته بهترین زمان برای مقایسه‌ی محصولات این دو کمپانی باشد. هر یک از این دو تبلت ویژگی‌های خاص خود را دارند؛ اما بهره‌گیری از قلم در کنار امکان اتصال به کیبورد باعث می‌شود با مقایسه‌ی رویکردهای دو کمپانی، به این نتیجه برسیم که سرفیس پرو رقیب آیپد پرو است. البته رقیب بودن این دو محصول به معنای شباهت نیست؛ چراکه هر یک محصول دنیای متفاوتی است و حتی اغلب مشخصات فنی تأثیرگذار این محصولات نیز متفاوت هستند. برای مثال پردازنده‌ی در نظر گرفته‌شده برای سرفیس پرو ساخت اینتل و از نسل هفتم پردازنده‌های این کمپانی است، حال آنکه در مقابل، اپل از تراشه‌ی A10X خود استفاده کرده که اتفاقا بنچمارک‌های مربوط به آن، نظر بسیاری را به خود جلب کرده است.

اپل سعی کرده است سیستم عامل iOS را در نسخه‌ی یازدهم تا حد توان در خور کاربران حرفه‌ای و تجاری تغییر دهد. این کمپانی هم‌زمان با رونمایی از آیپد‌های خود طی WWDC 2017، از نسخه‌ی جدید سیستم عامل موبایل خود با نام iOS 11 نیز رونمایی کرد که به قابلیت‌هایی نظیر درگ اند دراپ بین دو اپلیکیشن در کنار اپلیکیشن مدیریت فایل در اختیار کاربران قرار داده است. در مقابل سرفیس پرو از ویندوزی بهره می‌برد که از ابتدا انتخاب اغلب کاربران حرفه‌ای بوده است. ردموندی‌ها در چند سال اخیر تلاش‌های خود برای توسعه‌ی ویندوز را در مسیر بهبود آن برای استفاده در نمایشگر‌های لمسی معطوف کرده‌اند.

با توجه به تمام مزایا و معایبی که هر یک از این دو محصول دارند، شما ترجیح می‌دهید در صورت امکان کدام محصول را خریداری کنید؟ سرفیس پرو مایکروسافت یا آیپد پروی اپل؟

 

منبع : زومیت

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *