جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


تجهیز آیپد مینی به قابلیت تقسیم صفحه

یکی از کاربردی ترین امکانات اضافه شده در iOS 9 امکان تقسیم صفحه آیپد به دو قسمت برای استفاده همزمان از ۲ اپلیکیشن است و هرچند اپل اعلام کرده این قابلیت به دلیل محدودیت های سخت افزاری تنها برای iPad Air 2 میسر خواهد بود، اما به نظر می رسد کاربران نسل بعدی iPad Mini هم قرار است از این امکان سودمند برخوردار باشند.

تجهیز آیپد مینی به قابلیت تقسیم صفحه

منبع این ادعا یکی از فایل های موجود در نسخه پیش نمایش OS X El Capitan است که به نسخه ۹ مرورگر سافاری مربوط می شود و در آن بطور واضح به پشتیبانی آیپد مینی از قابلیت تقسیم صفحه اشاره شده است.

 

علاوه بر فایل یاد شده، ابزاری نیز در OS X El Capitan وجود دارد که توسعه دهندگان از طریق آن می توانند با شبیه سازی نمایشگر ابزارهای مختلف میزان واکنش گرا بودن وب سایت ها را بررسی کنند.

تجهیز آیپد مینی به قابلیت تقسیم صفحه 2

همانطور که در اسکرین شات بالا مشاهده می کنید، در ابزار یاد شده نیز بوضوح به پشتیبانی آیپد مینی از قابلیت تقسیم صفحه به ۲ قسمت اشاره شده است، هرچند در واقعیت هنوز چنین نیست.

اپل سال گذشته آیپد مینی ۳ را در حالی به بازار عرضه کرد که بروزرسانی های محدود آن تنها شامل اضافه شدن بدنه طلایی رنگ، حسگر اثر انگشت و پشتیبانی از Apple Pay می شد، اما اگر قرار باشد آیپد مینی بعدی بتواند از قابلیت تقسیم صفحه پشتیبانی کند لازم است به پردازنده ای حداقل با قدرت iPad Air 2 مجهز باشد.

این البته موضوعی است که با شایعات اخیر نیز مطابقت دارد، چرا که پیشتر شنیده بودیم نسل بعدی آیپد مینی قرار است به شکل نسخه کوچکی از iPad Air 2 عرضه شود، اتفاقی که انتظار می رود در مراسم روز ۱۸ شهریور این شرکت در کنار رونمایی از iPad Pro عظیم الجثه ۱۲.۹ اینچی شاهد آن باشیم.

منبع:engadget

 

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *