جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


آیپاد تاچ جدید را بخریم یا نخریم؟

پخش کننده های موسیقی اپل، که روزگاری منبع درآمد اصلی این شرکت بودند، مدتی می شود که دیگر از آن محبوبیت قبلی در میان کاربران برخوردار نیستند. در شرایطی که تلفن های هوشمند روز به روز فراگیر تر می شوند، دیگر کمتر کاربری پیدا می شود که صرفا به خاطر گوش دادن به موسیقی، دستگاهی جداگانه را با خود حمل نماید.

آیپاد تاچ جدید را بخریم یا نخریم؟

با این حال به نظر می رسد که اپل هنوز از آیپاد های دوست داشتنی خود ناامید نشده است؛ این شرکت عصر چهارشنبه، خونی تازه را در رگ های خانواده آیپاد تاچ جاری کرد و نسل ششم این دستگاه را بر روی وبسایت خود قرار داد.

اکنون سؤالی که مطرح می شود این است که آیا آیپاد تاچ جدید با قدرت مضاعفی که پیدا کرده، می تواند گزینه خوبی برای خرید باشد؟ به عبارت دیگر آیا هزینه کردن برای چنین دستگاهی، می تواند توجیهی منطقی داشته باشد؟

 

در ادامه مطلب  همراه ما باشید تا دلایلی برای خریدن و البته نخریدن آیپاد تاچ جدید را با یکدیگر مرور کنیم.

آیفون، با قیمتی به مراتب ارزان تر
حرف اشتباهی نیست اگر آیپاد تاچ را یک آیفون ارزان قیمت بدانیم. این دستگاه اگرچه از قابلیت تماس تلفنی بی بهره است، اما به غیر از این مورد از لحاظ ساختاری عملکردی مشابه با آیفون را در اختیار کاربر قرار می دهد.

اپل در نسل جدید آیپاد تاچ از پردازنده ۶۴ بیتی A8 استفاده کرده و بدین ترتیب قدرت سخت افزاری این دستگاه را همتراز با آیفون ۶ قرار داده است. با کمک A8 آیپاد تاج جدید هم اکنون قادر است تا کلیه بازی ها و برنامه های iOS را با بالاترین سرعت ممکن، اجرا نماید. علاوه بر این موضوع، A8 این امکان را به دستگاه می دهد تا قدم های کاربر را شمارش کند و اطلاعات مربوط به آن را به ثبت رساند.

فارغ از شباهت سخت افزاری، نمایشگر کوچکتر آیپاد تاچ در مقایسه با آیفون، می تواند یکی از دلایل رنجش کاربران باشد. آیپاد تاچ نمایشگری ۴ اینچی دارد که تصاویر را با رزولوشن ۱۱۳۶×۶۴۰ به نمایش در می آورد.

با این توضیحات نوبت به بحث مهم قیمت می رسد. نسل جدید آیپاد تاچ با قیمت پایه ۱۹۹ دلار به بازار عرضه می شود، این در حالیست که اپل آیفون ۶ را بدون قرارداد با اپراتورها، با قیمتی نزدیک به ۶۵۰ دلار به فروش می رساند. این اختلاف قیمت می تواند فاکتور مهمی باشد برای آن هایی که می خواهند تجربه کار با آیفون را به دست آورند، اما برای این مهم بودجه ای محدود دارند.

تجربه کار با iOS
دنیای وسیع و رنگارنگ اپلیکیشن های iOS، یکی از جذاب ترین مواردی است که اپل به کاربران خود ارائه می دهد. اگر تمایل به تجربه این اپلیکیشن ها دارید، بهتر است بدانید که آیپاد تاچ ارزان ترین دروازه ای است که می توانید برای ورود به دنیای iOS پیدا کنید.

پس اگر به دنبال دستگاهی هستید که با بازی های جذابش، ساعت ها سرگرم شوید و با برنامه های کاربردیش، زندگی آسان تری را داشته باشید، آیپاد تاچ همان گزینه ای است که به دنبالش می گردید.

دوربینی فوق العاده
اپل در کنار ارتقا پردازشگر، دوربین آیپاد تاچ را نیز بهبود داده است. این دستگاه هم اکنون سنسوری ۸ مگاپیکسلی دارد و با گشودگی دهانه لنز f/2.4 می تواند عکس هایی ماندگار را به ثبت رساند.

دوربین آیپاد تاچ، ویدیوها را با رزولوشن ‍۱۰۸۰p و سرعت ۳۰ فریم در ثانیه ضبط می کند و همچنین قادر است در حالت slow-motion تصاویر را با سرعت ۱۲۰ فریم در ثانیه به صورت آهسته به نمایش در آورد.

از لحاظ تعداد مگاپیکسل، آیپاد تاچ جدید با آیفون ۶ برابری می کند، اما با این وجود تفاوت هایی نیز میان دوربین این دو دستگاه وجود دارد. آیفون ۶ از گشودگی دهانه لنز f/2.2 برخوردار است و ویدیو ها را نیز با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه به ثبت می رساند. این دستگاه همچنین در حالت Slow Motion، تصاویر را با سرعت ۲۴۰ فریم در ثانیه ضبط می کند.

علیرغم تفاوت هایی که با آیفون وجود دارد، باز هم آیپاد تاچ قادر است همان تجربه بی نقص عکاسی در iOS را در اختیار شما قرار دهد.

اما …

آیپاد تاچ جدید را بخریم یا نخریم؟2

جدال با تلفن های هوشمند
وظیفه اصلی آیپاد تاچ پخش موسیقی است؛ اما امروزه اکثر کاربران موسیقی های خود را در تلفن هوشمندشان ذخیره می کنند، پس حمل کردن یک دستگاه اضافه برای این موضوع چه لزومی می تواند داشته باشد؟

از سوی دیگر آیپاد تاچ اکنون قادر است تا قدم های شما را نیز شمارش کند، اما این امر نیز توسط موبایل ها صورت می پذیرد. اگر هم به دنبال وسیله ای جداگانه برای ثبت اطلاعات ورزشی خود می گردید، ساعت های هوشمند می توانند گزینه به مراتب بهتری نسبت به آیپاد تاچ باشند.

به دنبال سرگرمی هستید؟ تبلت ها را فراموش نکنید
آیپاد تاچ می تواند وسیله ای بسیار سرگرم کننده باشد، اما تحمل صفحه نمایش ۴ اینچی آن اندکی دشوار است. اگر دوست دارید طعم اپلیکیشن های iOS را مزه مزه کنید، شاید آیپد مینی ۳ با نمایشگر ۷.۹ اینچی خود، گزینه بهتری برایتان باشد. قطعا تماشای فیلم و یا خواندن کتاب در نمایشگری بزرگتر، لذت بیشتری را نیز با خود به همراه دارد.

 

منبع:دیجیاتو

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *