جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


آیفونی با صفحه‌نمایش خمیده

ظاهرا معرفی آیفون 7 پرو (iPhone 7 Pro) که پیش از این شایعاتی در رابطه با آن شنیده بودیم؛ به سال آینده یعنی 2017 موکول شده است. بنابراین طبق گزارش‌های اخیر، امسال از آیفون 7 پرو رونمایی نمی‌شود. اگر این محصول سال آینده توسط اپل معرفی شود احتمالا با نام اختصاصی آیفون 7 اس پرو (iPhone 7S Pro) رونمایی خواهد شد. طبق تازه‌ترین خبرهای به دست آمده، اپل قصد دارد که این محصول را مانند فبلت گلکسی نوت 7 سامسونگ از صفحه‌نمایشی با لبه خمیده بهره‌مند ساخته و وظیفه تولید نمایشگرهای خمیده آن بر عهده شرکت کره‌ای رقیب یعنی سامسونگ خواهد بود.

 آیفونی با صفحه‌نمایش خمیده


اپل طی ماه میلادی آینده یعنی سپتامبر (September) از آیفون 7 و آیفون 7 پلاس رونمایی می‌کند. تاکنون شایعات متعددی در رابطه با این دو محصول شنیده‌ایم و بخشی از این شایعات حاکی از احتمال معرفی یک آیفون متفاوت در کنار دو محصول نامبرده شده بوده است. گفته می‌شد که این آیفون متفاوت با نام آیفون 7 پرو رونمایی می‌شود. تا چند ماه پیش تقریبا خبرهای زیادی در مورد آیفون 7 پرو منتشر شد اما پس از آن شدت این خبرها و شایعات کاهش یافت چرا که ظاهرا اپل امسال قصد رونمایی از این محصول را ندارد.

بنا به تازه‌ترین خبرهای ارائه شده، ظاهرا اپل سال آینده از نسخه پرو (Pro) آیفون‌هایش رونمایی می‌کند. اگر آیفون‌های سال آینده اپل با نام اختصاصی آیفون 7 اس معرفی شوند، بدون تردید نسخه پرو این محصولات با نام آیفون 7 اس پرو رونمایی خواهد شد. اما بخش جالب شایعات اخیر مربوط به تجهیز احتمالی این محصول به صفحه نمایشی با لبه خمیده می‌شود. این موضوع به این معناست که اپل در طراحی آیفون 7 اس پرو خود از نوآوری سامسونگ که برای اولین بار در فبلت گلکسی نوت اج (Galaxy Note Edge) به کار گرفته شده بود استفاده می‌کند! بنابراین با توجه به شایعات اخیر، آیفون 7 اس پرو اپل به نمایشگری با لبه خمیده مجهز می‌شود. بار دیگر اشاره می‌کنیم که نام رسمی این محصول به هیچ وجه تایید شده نبوده و ما با در نظر گرفتن احتمالات این نام را برای نسخه پرو آیفون 2017 اپل در نظر گرفته‌ایم.

 

سامسونگ پیش از این در محصولات متنوعی از صفحه نمایش خمیده استفاده کرده است. فبلت گلکسی نوت اج اولین محصول سامسونگ محسوب می‌شود که از این نوآوری بهره‌مند بود. هم اکنون گوشی گلکسی اس 7 اج و فبلت گلکسی نوت 7 سامسونگ هم از صفحه نمایشی با لبه خمیده بهره‌مند هستند. سامسونگ صفحه نمایش‌های سوپر آمولد (Super AMOLED) و خمیده این محصولات را شخصا تولید می‌کند و نشان داده که در این زمینه بی‌رقیب است. بدون تردید اپل هم از این موضوع با خبر است و به همین دلیل قصد دارد تا تولید صفحه نمایش‌های خمیده آیفون 7 اس پرو خود را به سامسونگ واگذار کند. گفته می‌شود که پنل‌های نمایشگر مورد نظر از نوع OLED بوده و کیفیت بالایی خواهند داشت. بنابراین بار دیگر شاهد همکاری دو رقیب بزرگ صنعت موبایل یعنی سامسونگ و اپل خواهیم بود و اینبار زمینه همکاری برخلاف گذشته مربوط به تولید صفحه نمایش‌های OLED با لبه خمیده می‌شود.

ظاهرا صفحه نمایش خمیده‌ای که در آیفون پرو 2017 از آن استفاده می‌شود بزرگ‌تر از 5.5 اینچ خواهد بود، اما با این حال ابعاد آیفون مورد نظر افزایش چشمگیری پیدا نمی‌کند. با توجه به این موضوع می‌توان نتیجه‌گیری کرد که اپل در دهمین سالگرد رونمایی از آیفون‌هایش یک فبلت جدید با صفحه نمایش OLED، خمیده و بزرگ‌تر از 5.5 اینچ را معرفی خواهد کرد که تولید نمایشگر آن توسط شرکت سامسونگ انجام می‌شود. نظر شما در رابطه با این موضوع چیست؟ آیا اپل می‌تواند این محصول را به رقیبی جدی برای سری فبلت‌های گلکسی نوت سامسونگ تبدیل کند؟

منبع شبکه

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *