جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


آپدیت پائیزه ویندوز 10

مایکروسافت ظرف چند ماه گذشته مشغول آماده سازی یک به روز رسانی مهم برای ویندوز ۱۰ بوده و حالا آماده است تا این به روز رسانی را در اختیار تمامی کاربرانش بگذارد.

آپدیت پائیزه ویندوز 10

گفته می شود هم اکنون بیش از ۱۱۰ میلیون سیستم ویندوز ۱۰ را به اجرا در می آورند و آپدیت یاد شده از همین امروز در دسترس استفاده کنندگان دستگاه های مذکور خواهد بود. در این به روز رسانی برخی از مشکلات جزئی رفع شده و در رابط کاربری نیز بهبود ها و تغییراتی صورت پذیرفته.

گفتنی است که دگرگونی های اعمال گشته روی رابط کاربری بنا بود تا در نسخه ی نهایی ویندوز ۱۰ پیاده سازی شوند اما ردموندی ها به دلیل کمبود زمان ترجیح دادند آنها را طی یک به روز رسانی و بعد از ارائه ی محصول نهایی به بازار عملی سازند.

 

یکی از چشم گیرترین تغییرات اضافه شدن نوارهای عنوان رنگی برای اپلیکیشن های دسکتاپ است، هم اکنون اپ های مذکور به خاطر داشتن تایتل بارهایی با رنگ یکسان همگی مشابه اپ های پیش فرض ویندوز ۱۰ که توسط مایکروسافت طراحی شده اند به نظر می رسند.

مایکروسافت منوی راست کلیک را نیز در قسمت های مختلف سیستم عامل بهبود بخشید، متون این منو را قدری بزرگتر و رنگ زمینه اش را نیز مقداری تیره تر کرده تا با ظاهر کلی ویندوز ۱۰ همخوانی بیشتری داشته باشد.

دگرگونی عمده ی بعدی باز می گردد به اسکایپ که حالا به شکل پیش فرض و در قالب سه اپلیکیشن مقیم در جدیدترین سیستم عامل اهالی ردموند حضور دارد. این سه اپ امکان ارسال و دریافت پیغام، تماس صوتی و ویدئویی را میسر سازند و ضمناً هنوز هم در صورت نیاز می توانید نسخه ی کامل اسکایپ را به شکل جداگانه دریافت کنید.

سایر تغییرات نیز بسیار جزئی هستند و شامل مواردی همانند بهبود یافتن ظاهر آیکن های سیستمی می شوند. مایکروسافت اکنون به کاربرانش این امکان را می دهد تا اپلیکیشن ها را روی ابزارهای ذخیره سازی جانبی نیز نصب نمایند و البته بهینه سازی های نیز در رابطه با حالت ویژه ی تبلت صورت پذیرفته و برای مثال می توانید با سوایپ کردن به سمت پایین اپ ها را ببندید.

در به روز رسانی پائیزه ویندوز ۱۰ اج و کورتانا نیز کامل تر شده اند. مرورگر اج لینک های favorites، تنظیمات و موارد ذخیره گشته در reading list کاربر را روی دستگاه های مختلف او سینک خواهد کرد و در کنار بالا رفتن پایداری اش حالا می توانید در آن با بردن نشانگر ماوس روی زبانه هایی که در یک پنجره باز دارید پیش نمایشی از محتوای آنها را ببینید.

دستیار صوتی ویندوز هم بدون نیاز به اشتراک مایکروسافت کار خواهد کرد و همچنین اکنون قادر است از میان نوشته هایی که بوسیله استایلوس در دفترچه اش وارد می کنید مواردی همانند شماره تلفن ها، ایمیل ها و آدرس ها را شناسایی و به شما برای تنظیم نمودن یک یادآور بر اساس آنها کمک کند.

به روز رسانی نوامبر ویندوز ۱۰ از امروز و از طریق بخش ویندوز آپدیت در اختیار کاربران قرار می گیرد.

منبع:Windows Blog

 

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *