جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


آنتی ویروس اصل را چطور بشناسیم

مواجهه با آنتی‌ویروس‌های غیراورجینال یکی از مواردی است که عموما افراد از آن مطلع نمی‌شوند و تنها پس از آنکه از این آنتی‌ویروس‌ها استفاده کردند و سرویس‌دهی آنتی‌ویروس دچار اختلال شد، برای پشتیبانی به فروشنده مراجعه می‌کنند و جواب مطلوبی نمی‌گیرند.

آنتی ویروس اصل را چطور بشناسیم

از آنجایی که نرم‌افزار در دنیا معمولا کالای گرانی است و خرید نرم‌افزار معمولا توسط کاربران ایرانی صورت نمی‌گیرد، به همین دلیل قیمت نرم‌افزار در کشور ما مشخص نیست. شرکت‌های تولیدکننده نرم‌افزارهای عمومی، با توجه به شرایط اقتصادی کشورهای مختلف، قیمت‌های متفاوتی را روی یک محصول در مناطق متفاوت جغرافیایی اعمال می‌کنند که البته اگر برای مثال نرم‌افزاری برای کشورهای آفریقایی یا جنوب آفریقا تنظیم شده باشد و شما در اروپا اقدام به استفاده از آن کنید، نوعی جرم محسوب می‌شود.


بر همین اساس مثلا قیمت سیستم‌عامل ویندوز در کشورهای شرق آسیا مانند چین و یا کشورهای آفریقایی بسیار پایین‌تر از قیمت اصلی آن در آمریکا است. این قیمت‌ها گاهی هم بر اساس نوع استفاده کاربران تغییر می‌کند. مثلا یک نسخه نرم‌افزار office که برای دانشجویان و دانشگاه‌ها استفاده می‌شود، بسیار ارزان‌تر از همان نرم‌افزار در بازار آزاد و برای شرکت‌ها است.
این تفاوت قیمت‌ها و بی‌اطلاعی عموم از قیمت نرم‌افزارها، افراد سودجو را بر آن داشته تا با این ترفند بتوانند نرم‌افزارهای غیر‌اورجینال را با نام کشورهایی که قیمت پایین‌تری دارند، به نام نرم‌افزار اورجینال به فروش برسانند.
بهترین راهکار برای اطمینان از اصل یا غیراصل بودن نرم‌افزار، رجوع به سایت اصلی نرم‌افزار و چک‌کردن کد فعال‌سازی در همان سایت است که درصورت اصل بودن آنتی‌ویروس به‌سادگی تاییدیه سایت اصلی را دریافت می‌کنید. اما نکته مهمی که در مورد آنتی‌ویروس‌ها وجود دارد و بسیار هم شایع شده است، با حدود قیمت 10 تا 15 هزار تومان به شما اصطلاحا آنتی‌ویروس اورجینال می‌فروشند. زمانی که با این نوع قیمت‌های بسیار پایین یا حتی بسیار بالا مواجه شدید، از فروشنده بخواهید تا نحوه رجیستر کردن برنامه را به شما آموزش دهد. نکته بسیار مهمی که باید در حین آموزش به آن توجه کنید، این است که چه آدرس سایتی را برای رجیستر کردن به شما می دهند. اگر بین آدرس یا نام سایت و پسوند .com کلمه دیگری وجود دارد، یقین بدانید که آنتی‌ویروس اصل نیست. به طور مثال آدرس eset.cn.com یک سایت قلابی است، اما eset.com.cn یک سایت اصلی است. قابل ذکر است که آنتی‌ویروس‌هایی که به‌صورت اورجینال در ایران فروخته می‌شوند، معمولا در سایت اصلی یعنی eset.com ثبت‌نام می‌شوند و به‌روز‌رسانی خود را نیز از همان‌جا دریافت می‌کنند.

منبع:عصرارتباط

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *