جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


آموزش ساخت کانال تلگرام

در آخرین آپدیتی که اخیرا از تلگرام منتشره شده است،این برنامه محبوب به کاربران خود این قابلیت را داده که بتوانند یک کانال ارتباطی (Channel) ایجاد و با تعداد نامحدودی از کاربران تلگرام ارتباط برقرار کنند و مطالب مورد نظر خود را با آنها به اشتراک بگذارند و اعضای تلگرام در کانال ایجاد شده مشترک شوند.در ادامه با آموزش ساخت کانال تلگرام به صورت تصویری آشنا میشوید.

آموزش ساخت کانال تلگرام

آموزش کامل تصویری و قدم به قدم ساختن کانال تلگرام ( How To Make Telegram Channel )
هنگامی که شما کانالی ایجاد میکنید کاربران کانال شما قادر به ارسال هیچگونه پیام یا فایلی نبوده و فقط میتواند از مطالبی که توسط مدیران کانال به اشتراک گذاشته میشود بهره ببرند و آن را با دیگران به اشتراک بگذارند و همچنین هیچ محدویتی برای اضافه کردن کاربر به کانال وجود ندارد و شما میتواید از راه هایی که در ادامه توضیح داده میشود تمامی کاربران تلگرام را به کانال خود اضافه و برای آنها مطالب خود را ارسال کنید که این گزینه بسیار شبیه به پیج (Page) و فن پیج های فیس بوک و اینستاگرام و.. میباشد و از این به رسانه براحتی میتوانند مطالب خود را در یک محیط امن و بی تنش با کاربران خود به اشتراک بگذارند، به علاوه اینکه پست های ارسال شده در کانال نیز براحتی قابل پاک و از دسترس خارج شدن (Delete Message) برای همه اعضای تلگرام هستند و کانال ها نیز میتوانند به حالت عمومی و خصوصی تعیین گردند تا عده خاص یا همه افراد بتوانند به آن ورود کنند.

در ابتدا آموزش باید به این نکته اشاره کنیم برای ساخت کانال تگرام باید از نسخه های جدید و آپدیت شده استفاده کنید.در صورتی که با پیغام Sorry, I’m not a real bot, they just made me for backward compatibility. I can’t really answer any questions ربات یا بوت تلگرام مواجه شدید یا گزینه ای به اسم Channel در تلگرام مشاهده نمیکنید تنها کافیست تلگرام کامپیوتر و موبایل خود را آپدیت کنید.

برای ساختن کانال ابتدا از منوی بالای صفحه گزینه More را انتخاب کرده تا منوی سمت چپ صفحه نمایان شود سپس New Channel را انخاب کنید

01

گزینه Create Channel را برگزینید سپس در صفحه جدید برای کانال خود تصویر و نامی تعیین کنید و در صورت تمایل در قسمت Description توضیحات مورد نیاز برای کانال را بنویسید و تیک بالای صفحه را تپ کنید.

تلگرام2

 

در قسمت بعدی تلگرام دو گزینه Public Channel و Private Channel به شما نشان میدهد که گزینه اول برای ساخت کانال عمومی و گزینه دوم برای ایجاد کانال خصوصی (مثل ساخت گروه تلگرام بدون امکان ارسال پست و نظر دادن) است.

تلگرام3

Public Channel برای کسانی مناسب است که میخواهند کانالشان برای عموم مردم دیده شود و تمامی کاربران تلگرام بتوانند به آن ورود و از آن بهره ببرند که در صورت انتخاب این گزینه کاربران میتوانند با تایپ نام کانال شما در قسمت Search تلگرام آن را بیابند. همچنین میتوانید در قسمت Link برای کانالتان یک آدرس مشخص کنید که آن را برای همه اعضای تلگرام ارسال و افراد را به کانال خود دعوت کنید.
Private Channel برای کسانیست که میخواهند کانالشان خصوصی و مخفی باشد و برای عموم دیده نشود و تنها راه اضافه کردن افراد خارج از لیست مخاطبین آدرسی باشد که در قسمت Link به شما از طرف تلگرام داده میشود.

تلگرام4

 

پس از انتخاب گزینه مورد نظر تیک بالای صفحه را تپ کنید

در قسمت بعد تلگرام از شما میخواهد که برای شروع افرادی را از لیست مخاطبین (Contacts) خود به کانال خود اضافه کنید پس از تعیین ،تیک بالای صفحه را بزنید.

تلگرام 6

 

خب تمام شد! اکنون کانال شما ساخته شده و میتوانید برای کاربران (کانتکت ها ،اعضای گروه ها و.. ) مطالب و فایل های مورد نظرتان را ارسال کنید.

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *