جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


آمار کاربران فعال پیام رسان فیسبوک

از حدود 5 سال پیش و از زمانی که پیام رسان فیسبوک در قالب اپلیکیشنی جداگانه عرضه شد، رشدی قابل توجه داشته و حالا تعداد کاربران فعال ماهانه آن از مرز 900 میلیون نفر عبور کرده. شاید نکته تحسین برانگیزتر، این باشد که تنها سه ماه پیش، فیسبوک اعلام کرده بود تعداد کاربران آن به مرز 800 میلیون نفر رسیده است.

آمار کاربران فعال پیام رسان فیسبوک

با توجه به این موضوع، به نظر می رسد که مسنجر فیسبوک به یکی از رقبای جدی سرویس های پیام رسان مشابه تبدیل شده و احتمالا تا پایان سال جاری میلادی، به تعداد 1 میلیارد کاربر اپلیکیشن واتس اپ (که آن نیز در تملک کمپانی فیسبوک است) دست پیدا خواهد کرد.

در راستای موفقیت چشمگیر پیام رسان فیسبوک، کمپانی مورد بحث اخیرا از قابلیت های تجارت-محور جدیدی رونمایی کرده که یکی از آن ها شباهت زیادی به قابلیتی مشابه در اسنپ چت دارد. این تغییرات که در صفحه اخبار فیسبوک از آن ها رونمایی شد، قرار است ارتباط میان صاحبان کار و تجارت و مشتریان را بهبود دهد.

این موضوع از آن جهت اهمیت دارد که بسیاری از کمپانی ها و برندهای معروف، فعالیتی مداوم در شبکه اجتماعی فیسبوک دارند اما در پیام رسان فیسبوک، حضور چنین برندهایی به ندرت به چشم می خورد.

برای مثال یکی از قابلیت های جدید پیام رسان فیسبوک، لینک های کوتاه شده است که فیسبوک آن ها را «لینک های پیام رسان» می خواند. با کلیک روی این لینک های کوتاه (m.me/username)، کاربران به راحتی می توانند با پشتیبانی کمپانی های مورد نظرشان وارد چت شوند. «کدهای پیام رسان» هم عملکردی مشابه دارند و با اسکن کدی از طریق دوربین موبایل، می توان همین هدف را دنبال کرد. هنوز تاریخ عرضه این قابلیت ها به صورت دقیق مشخص نیست اما فیسبوک می گوید که در چند هفته آتی باید منتظرشان باشیم.

 

منبع دیجیاتو

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *