جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


آمار کابران تحت پوشش 3G

راه‏‌اندازی نسل‏‌های سوم و چهارم ارتباطی در کشور بعد از تاخیر به نسبت طولانی مدت در قبال سایر کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه موجب شده تا امروز نتوانیم دسترسی یکپارچه و فراگیری به خدمات این نسل‏‌های مخابراتی داشته باشیم.

آمار کابران تحت پوشش 3G


در حالی‌که کاظم ابراهیمی صدرآبادی مدیرعامل مخابرات استفاده از تکنولوژی‏‌های برتر را جزو حقوق مردم می‏داند و می‏گوید که به‌عنوان متولیان این صنعت باید دسترسی به خدمات جدید را برای مردم فراهم کنند، اما در مقابل سخنگوی مخابرات معتقد است که در این عرصه باید حاکمیت و سازمان‏‌های قانون‏گذار جلوتر حرکت کنند تا فاصله تکنولوژیک ایجاد نشود.

ابراهیمی که معتقد است توسعه کشور در تمامی ابعاد منجر به رشد نیازها می‏شود، گفت: بنابراین ما به‌عنوان مسئولان مخابراتی باید به فکر تامین تجهیزات و امکانات لازم برای جوابگویی به این نیازها باشیم.

داوود زارعیان سخنگوی مخابرات هم که بیشترین تقصیر در عقب ماندگی ارائه خدمات مخابراتی را ناشی از تصمیم‏گیری‏‌های دولتی، حاکمیتی و سازمان‏‌های قانون‏گذار می‏داند، اظهار کرد: از دو سال پیش آمادگی ورود به نسل‏‌های سوم و چهارم را داشتیم اما مجوزی که به ما داده شد مربوط به سال جاری است و باید این نقیصه جبران شود.

اما صادق عباسی شاهکوه معاون بررسی‏‌های فنی و صدور پروانه رگولاتوری، در برابر کوتاهی‏‌های صورت گرفته در این زمینه گفت: به طور کلی نمی‏توانیم بگوییم در همه زمینه‏‌های تکنولوژی ارتباطات عقب هستیم؛ اما دلیل اصلی عقب‌افتادگی در بعضی بخش‌‏ها مربوط به وقتی می‏شود که در زمان‏ مناسب تصمیم‏گیری نمی‏کنیم.

وی افزود: به عبارتی تاخیر در تصمیم‏گیری‏‌ها ما را دچار عقب‌افتادگی می‏کند.
شاهکوه گفت: در یک سال آینده فضای ما رشد سریعی خواهد داشت، زیرا نسل‏‌های سوم و چهارم را به داخل کشور می‏آوریم.

براساس تعهدات اپراتورها تا پایان سال ۹۴ بیش از ۴۰ درصد جمعیت کشور تحت پوشش نسل سوم موبایل قرار خواهند گرفت.

منبع : دنیای اقتصاد

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *