جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


آغاز به کار فن بازار دائمی منطقه شمالغرب کشور

فن بازار دائمی منطقه شمالغرب کشور با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و جمعی از مسئولان محلی در تبریز آغاز به کار کرد.
آغاز به کار فن بازار دائمی منطقه شمالغرب کشور
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری عصر شنبه در آیین افتتاح این فن بازار گفت: نبود صندوق پژوهشی در آذربایجان شرقی ضعفی برای این استان به شمار می رود و این معاونت برای تامین دوسوم هزینه های این صندوق اعلام آمادگی می کند.


سورنا ستاری دانشگاهیان را سرمایه های علمی ارزشمند آذربایجان شرقی دانست و افزود: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آماده احصا مشکلات نخبگان در این زمینه است.
وی اظهارکرد: آذربایجان شرقی در مسیر صادراتی کشور قرار گرفته و شرکت های دانش بنیان آذربایجان شرقی می توانند در حوزه تجارت از حمایت های این بخش بهره مند شوند.
وی همچنین حمایت های دولت تدبیر و امید از شرکت های دانش بنیان را مورد تاکید قرار داد و گفت: امسال یک هزار و 500 شرکت دانش بنیان در کشور از معافیت های مالیاتی بهره مند شدند.
معاون توسعه فناوری معاونت علمی فناوری رئیس جمهوری نیز گفت: دولت برای حل معضل اشتغال در کشور تلاش می کند و بهترین راه حل برای رفع این مشکل اقتصاد دانش بنیان است.
علی وطنی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد دانش بنیان افزود: این معاونت در راستای حمایت از شرکت های دانش بنیان 50 درصد هزینه طرح های ملی از زمان ساخت نمونه تا تجاری سازی آن را پرداخت می کند.
وی گفت: آماده دریافت پایان نامه (پروپوزال) شرکت های دانش بنیان در خصوص طرح های ملی فن آورانه از طریق استانداری ها هستیم.
وی با اشاره به اینکه در آذربایجان شرقی منابع زیرزمینی کمتری وجود دارد، گفت: مسیر صادراتی شرق به غرب از آذربایجان شرقی عبور می کند و نباید مواد خامی که از شرق کشور به این استان وارد می شود به صورت خام عبور کند.
وی با اشاره به ظرفیت های بازرگانی این استان بیان کرد: با وجود تحریم ها و فشارهای فراوان بازرگانان آذربایجان شرقی نه تنها در این استان بلکه در منطقه پرچم دار هستند.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از کشورهای آماده سرمایه گذاری در دوران پسا تحریم در کشور هستند، افزود: آذربایجان شرقی مملو از استعدادهای درخشان بوده و دستگاه های اجرایی و صنایع باید مشکلات خود را از طریق دانش این سرمایه های علمی احصا کنند.
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی نیز گفت: هزینه تمام شده تولید در بخش کشاورزی با ورود شرکت های دانش بنیان سرشکن می شود.
کریم مهری افزود: مراکز تحقیقات کشاورزی همواره در کنار دستگاه های اجرایی بوده و با توجهی که در دولت تدبیر و امید به شرکت های دانش بنیان صورت گرفته، کارهای ارزنده ای در حوزه کشاورزی ( بیوتکنولوژی) انجام شده است.
رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی نیز گفت: ورود به فناوری های نوین با همفکری و توان همگی قابل حل است و این نهاد توانسته گام های مهمی در این خصوص بردارد.
نجف قراچورلو افزود: با وجود معضلات ناشی از تحریم های اقتصادی کشور، نخبگان این استان در سال های اخیر توانستند پروژه های مهمی همچون نیروگاه های هیبریدی را طراحی و به اجرا در آورند.
فن بازارها نقش واسطه ای برای رساندن اطلاعات تکنولوژی به عرضه کنندگان، متقاضیان، کارآفرینان و سرمایه گذاران را برعهده دارند.

منبع ایرنا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *