جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


۲۰۰ میلیون برند گوشی هوشمند در جهان

شرکت‌های چینی هوواوی، شیائومی و لنوو که تا چند سال پیش حتی نام آنها شناخته می‌شد در جمع پنج تولیدکننده برتر گوشی‌های هوشمند جهان قرار دارند و مرکز تحقیقاتی IDC برای فصل دوم سال ۲۰۱۵ میلادی اعلام کرده است که موج جدید گوشی‌های ارزان‌قیمت محصولات اپل و سامسونگ را تهدید می‌کند.

200برند گوشی هوشمند در جهان

 بر اساس گزارش منتشر شده از سوی این مرکز تحقیقاتی، در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۵ میلادی ۳۳۷.۲ میلیون دستگاه گوشی هوشمند وارد بازار جهانی شد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۱.۶ درصدی را نشان می‌داد.

مرکز تحقیقاتی IDC بر اساس یافته‌های خود اعلام کرد این دومین رکورد فروش فصلی گوشی در جهان محسوب می‌شود و این مسئله می‌تواند امیدبخش باشد.

اما در کنار همه این آمار و ارقام، IDC برای نخستین بار مطلبی را اعلام کرد که توجه همه فعالان حوزه تلفن همراه را برانگیخت. در بخشی از این گزارش گفته شد هم‌اکنون بیش از ۲۰۰ میلیون برند در سراسر جهان گوشی هوشمند تولید می‌کنند و آن را به دست کاربران می‌رسانند.

 

بیشتر این برندها بر تولید گوشی‌های هوشمند معمولی و سطح پایین تمرکز دارند و البته بخشی از آنها هم به تولید گوشی‌های میان‌رده مبادرت می‌ورزند.

کارشناسان بر این باورند که برندهای چینی بزرگ‌ترین تهدید برای دو شرکت سامسونگ و اپل محسوب می‌شوند. بررسی‌ها نشان داده است شرکت چینی هوواوی در فصل دوم سال جاری میلادی ۴۸ درصد بر درآمدهای خود در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند افزود و شیائومی و لنوو هم تقریبا با همین میزان توانستند بر گستره‌ فعالیت‌های خود بیفزایند.

منبع:ایتنا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *