جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


۱۰ ویژگی فاش شده از آیفون 8 اپل

در چند ساعت گذشته جزئیات بیش‌تری از ویژگی‌های کلیدی آیفون 8 انقلابی اپل و تصاویر مربوط به آن در فضای مجازی فاش شده است.

۱۰ ویژگی فاش شده از آیفون 8 اپل

پیش از این، منابع قابل اطمینان مختلفی اقدام به افشای بخشی از برنامه‌ی ویژه‌ی اپل برای سالگرد ۱۰ سالگی گوشی آیفون کرده است. با این حال فقط در زمان این رویداد باشکوه است که می‌توان از برنامه‌ی اپل آگاه شد.

در دو افشاگری اخیر ادعا می‌شود شرکت اپل به طور هم‌زمان در حال کار روی دو نسخه‌ی مختلف از آیفون 8 بوده و جزئیاتی از هر دو مدل را برای علاقه‌مندان فراهم کرده است. هیجان انگیزترین افشاگری مربوط به وب‌سایت آیدراپ نیوز (iDrop news) بوده که به نقل از یکی از کارمندان شرکت فاکسکان، فهرست طرح A اپل را فاش کرده است. فاکسکان شریک صنعتی کلیدی اپل محسوب می‌شود. فهرست طرح A و تغییرات آیفون 8 به شرح زیر است:

۱- سنسور تاچ آیدی موجود در پنل جلویی انتقال یافته به زیر صفحه نمایش

۲- حاشیه‌ی ۴ میلی متری در کل لبه‌ی دستگاه

۳- شیشه‌ی نیمه سه بعدی (2.5D) موجود در بخش پشتی و پنل جلویی دستگاه که با یک قاب فلزی احاطه شده

۴- شارژ بی‌سیم

۵- ابعاد مشابه با آیفون 7

۶- صفحه نمایش ۵.۸ اینچی OLED

۷- دوربین جلویی نامرئی پنهان شده در زیر صفحه نمایش

۸- دکمه‌ی پاور بزرگی که دارای دو نقطه‌ی تماس است.

تعدادی از موارد یاد شده قبلا هم افشا شده است. به ویژه یکپارچه کردن سنسور اثر انگشت با نمایشگر که تقریبا هر چند روز شاهد تکرار دوباره‌ی آن از منابع مختلف هستیم. اگر اپل حاشیه‌های اطراف گوشی هوشمند خود را به ۴ میلی‌متر تقلیل دهد، به زودی رکورد جدیدی پس از صفحه نمایش حیرت انگیز موسوم به Infinity Display مورد استفاده در گوشی هوشمند گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس به ثبت خواهد رساند. وب‌سایت آی‌دراپ طبق این اطلاعات جدید اقدام به طراحی و ایجاد یک طرح شماتیک از آیفون ۸ کرده است که می‌توانید در کاور مقاله آن را مشاهده کنید.

با این حال بهتر است قبل از این‌که بیش از حد هیجان زده شوید، از جزئیات افشاگری دیگر هم آگاه شوید. مبنی بر گزارش هر دو منبع افشاگری آی‌دراپ نیوز و اسلش‌لیک (Slashleaks)، شرکت اپل گزینه‌ی جایگزین امنی دارد که هرگاه توسعه‌ی نمونه‌ی انقلابی آیفون ۸ با مشکل مواجه شد، آن را در دستور کار خود قرار خواهد داد. اسلش‌لیک دو بخش کلیدی از این گزینه‌ی جایگزین را که نقشه‌ی B نامیده می‌شود، منتشر کرده است. این جزئیات از طرح شماتیک، فاش شده و همان‌طور که مشاهده می‌شود گوشی موجود به طور اساسی بلندتر، عریض‌تر و ضخیم‌تر از آیفون ۷ است. جزئیات نقشه‌ی B به شرح ذیل است:

۹- آیفون ۷ – ۷.۱ × ۶۷.۱ × ۱۳۸.۳ میلی متر

۱۰- آیفون ۸ – ۸.۶ × ۷۲.۵ × ۱۴۹.۵ میلی متر

حتی در این طرح فاش شده هم صفحه نمایش آیفون ۸ بزرگ‌تر از تمامی آیفون‌های عرضه شده تاکنون بوده که ثابت ماندن موضع اپل در این زمینه را نشان می‌دهد. به علاوه، نقشه‌ی B دوربین دوگانه‌ای را نشان می‌دهد که مشابه با دوربین دوگانه‌ی موجود در آیفون 7 پلاس است؛ با این تفاوت که از حالت افقی به حالت عمودی تغییر جهت داده است. متاسفانه فعلا قابلیت این دوربین و دلیل عمودی بودن آن مشخص نیست.

این طرح شماتیک، طراحی محافظه کارانه‌ی اپل را نشان می‌دهد. همچنین طبق این طرح می‌توان به استفاده از یک شاسی آلومینیومی در نقشه‌ی B پی برد. بنابراین اگر نقشه‌ی A عملی نشود، احتمال استفاده از شارژ بی‌سیم و قرار گرفتن حسگر اثر انگشت تاچ آیدی در پشت گوشی اپل بسیار بالا خواهد بود. از آن‌جایی که ظاهرا شرکت سامسونگ هم به خاطر وجود برخی مشکلات مجبور به رها کردن برنامه‌ی ادغام حسگر اثر انگشت با صفحه نمایش گلکسی اس ۸ شده، فکر کردن به یک گزینه‌ی جایگزین به وسیله‌ی اپل کاملا عاقلانه است.

در نهایت باید توجه کنید که قطعا هنوز هم شاهد افشاگری‌های بیش‌تری در آینده خواهیم بود و موارد یاد شده در این مقاله، اولین و آخرین اخبار در این زمینه نیستند. با این حال، تمامی افشاگری‌ها حاکی از برنامه‌ی جدی اپل برای شکستن رکوردهای فروش است.

منبع : زومیت

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *