جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


گوگل و تولید محصولی مشابه با Echo

موفقیت خیره‌کننده دستیار صوتی آمازون با عنوان Echo، از چشم رقبای فعال بازار دور نمانده و در همین راستا وب‌سایت The Verge گزارشی را در خصوص فعالیت گوگل، غول دنیای اطلاعات در خصوص تولید محصولی مشابه منتشر کرده است.

گوگل و تولید محصولی مشابه با Echo

به‌نظر می رسد طراحی رقیب اکو، پروژه‌ای در راستای تلاش‌های گوگل به‌منظور ورود فعال به بازار اتوماسیون خانگی باشد. تلاشی که شاید نقطه آغاز آن خریداری نِست، (شرکت فعال در حوزه تولید ترموستات‌‌های هوشمند و دتکتورهای دودی) در سال 2014 میلادی و با قیمت 3.2 میلیارد دلار توسط گوگل بوده است. بر اساس گزارش منتشر شده، مسئولان نست علاقه داشتند روی پروژه‌ای مشابه با اکو کار کنند اما این پیشنهاد توسط تیم مدیریتی گوگل تایید نشده است.

اگرچه جزئیات زیادی از طرح جدید گوگل برای ساخت این سیستم جدید اعلام نشده اما به‌نظر می‌رسد با توجه به بهره‌مندی این شرکت از بهترین موتور جستجوی اطلاعاتی جهان و توانایی‌های نرم‌افزاری نظیر آنچه در قالب Google Now مشاهده می‌شود، راه‌ چندان سختی را نباید برای این شرکت متصور شویم.

از سوی دیگر جای تعجب است که گوگل قابلیت‌هایی مانند آنچه در اکو وجود دارد را در قالب روتر OnHub که تابستان گذشته عرضه شد به‌کار نبسته است.

منبع ای تی ایران

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *