جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


گوگل و سایتهای رمزنگاری نشده

گوگل مایل است وب‌سایت‌های رمزنگاری شده به هنجار تبدیل شوند تا بدین‌ترتیب، از حریم خصوصی و امنیت محافظت به عمل بیاید.

گوگل و سایتهای رمزنگاری نشده
گوگل معتقد است که وب‌سایت‌های رمزنگاری نشده، اصولاً دارای مشکل هستند و باید طرد شوند. غول فناوری این پیام را توسط مرورگر خود منتشر خواهد کرد.

 مرورگر کروم در آینده نزدیک و هنگامی که وب‌سایت‌ها از گذرواژه یا اطلاعات کارت‌های بانکی شما به درستی محافظت نمی‌کنند، به شما هشدار خواهد داد. گفته می‌شود این نخستین گام در جهت هدف گوگل مبنی بر ایجاد تغییرات عمده در روش رمزنگاری روی وب است.

رمزنگاری، داده‌ها را به‌گونه‌ای با هم مخلوط می‌کند تا دیگران نتوانند از محتوای اطلاعات مخابره شده توسط مرورگر شما، آگاه شوند. این ویژگی همچنین اجازه نمی‌دهد افراد روی وب‌سایت‌ها دست به ایجاد تغییرات بزنند و برای مثال، آگهی‌های خودشان را به نمایش بگذارند.

این فناوری، کار بازرسان پلیس و همچنین جاسوس‌ها را هم سخت کرده و به همین دلیل است که نهادهای قانونی و مراجع نظارتی در ایالات متحده، در تلاش بوده‌اند تا بتوانند به‌گونه‌ای رمزنگاری را دور بزنند.

گوگل مایل است وب‌سایت‌های رمزنگاری شده به هنجار تبدیل شوند تا بدین‌ترتیب، از حریم خصوصی و امنیت محافظت به عمل بیاید. این شرکت برای رساندن این پیام به میلیون‌ها تن از مردم از مرورگر خودش استفاده می‌کند. کروم ۵۶ با آغاز کار از ژانویه ۲۰۱۷، روی وب‌سایت‌هایی که با گذرواژه‌ها و اطلاعات کارت‌های بانکی به‌گونه‌ای ناامن کار می‌کنند، هشداری با عنوان «ناامن» (not secure) نمایش خواهد داد.

گفتنی است که این تغییر، چندان عمده یا جنجال‌برانگیز نیست. رمزنگاری وب‌سایت‌ها بیش از دو دهه پیش ابداع شد و بنابراین می‌توان اطمینان داشت که این نوع اطلاعات برای انجام تجارت الکترونیک از امنیت لازم برخوردار هستند.

گفته می‌شود این اقدام، نخستین گام در راستای طرح گوگل مبنی بر ناقص یا ناامن بودن وب‌سایت‌های رمزنگاری نشده است.

منبع ایتنا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *