جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


گوگل و احیای اندروید وان

ریک اُسترلو (Rick Osterloh)، مدیر عامل قبلی بخش موبایل موتورولا بود که در ابتدای سال میلادی جاری این شرکت را ترک نمود و در هفته گذشته به گوگل پیوست. گفته می شد که او قرار است در گوگل سرپرستی یک بخش سخت افزاری را در اختیار داشته باشد اما اکنون خبر می رسد که آقای اُسترلوه به عنوان سرپرست پروژه «اندروید وان» نیز برگزیده شده چرا که به طور کلی اندروید وان، حالا بخشی از قسمت سخت افزاری گوگل به شمار می رود.

گوگل و احیای اندروید وان

«مایک هایز» (Mike Hayes)، مسئول گسترش تجاری اندروید و کروم در مصاحبه ای با اکونومیست تایمز گفته: «گوگل حالا دیدگاه وسیع تری نسبت به تلاش های سخت افزاری اش پیدا کرده است. در نتیجه باید منتظر بمانید و اقدامات ما در مورد دستگاه های اقتصادی تا موارد بعدی را مشاهده کنید.» منظور هایز در واقع این است که باید منتظر اخبار مختلف در مورد موبایل های ارزان قیمت پروژه اندروید وان تا محصولات پرچمدارانی نظیر نکسوس ها باشیم.
آقای هایز در ادامه می گوید: «اندروید وان تبدیل به بخشی از دیدگاه وسیع تر گوگل نسبت به تلاش های مرتبط با سخت افزارش شده است؛ بخشی که ریک اُسترلو اکنون سرپرستی اش را بر عهده دارد. ما همچنان تصمیم داریم با سازندگان سخت افزاری که در پروژه اندروید وان با ما همکاری داشته اند، ارتباط خود را حفظ کنیم. اگرچه سرعت ارسال ابزارهای جدید به بازار، به همین شرکت ها بستگی خواهد داشت.»
گوگل از سال ۲۰۱۴ تا کنون تلاش می کند تا پلتفرم اندروید وان و موبایل های ارزان قیمت را در کشور هند به محبوبیت برساند اما تا کنون موفقیت چندانی نداشته است. حال باید دید با سرپرستی ریک اُسترلو، تغییرات مثبتی در این روند رخ خواهد داد یا خیر.

منبع دیجیاتو

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *