جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


گوگل : طراحی متریال را برای تقویم دسکتاپ خود

گوگل بعد از ارتقای رابط کاربری اپ تقویم خود در اندروید به طراحی متریال، حالا تصمیم گرفته که همین کار را برای اپلیکیشن دسکتاپ این سرویس نیز انجام بدهد. جمع کوچکی از کاربران اخیرا گزارش داده اند که با ورود به وبسایت تقویم گوگل یعنی calendar.google.com المان های رابط کاربری متریال را مشاهده کرده اند.

 

 

طراحی متریال را برای تقویم دسکتاپ خود

 

این تغییرات هنوز برای تمام کاربران (از جمله ایرانی ها) قابل مشاهده نیست، بنابراین به نظر می رسد که گوگل صرفا مشغول تست این رابط کاربری است تا پس از برطرف کردن ایرادات احتمالا آن را در آینده ای نزدیک در دسترس کلیه کاربران قرار بدهد.

گوگل هنوز به طور رسمی در مورد تست رابط کاربری متریال در تقویم خود واکنشی نشان نداده، بنابراین تاریخ اعمال این تغییرات برای عموم کاربران هنوز در هاله ای از ابهام قرار دارد.

اولین نکته محسوس در مورد تغییرات صورت گرفته روی تقویم گوگل این است که علیرغم اضافه شدن المان های طراحی متریال، شاهد دگرگونی کامل رابط کاربری نیستید. خوشبختانه همه چیز در رابط کاربری جدید آشناست و همچنان به قابلیت های قدیمی اپلیکیشن دسترسی دارید.

حالا منوی کشویی جدید، تنظیمات اپلیکیشن را در بر گرفته که به طور منظم بخش بندی شده اند و اطلاعات هر بخش درون یک کارت مجزا به نمایش در می آید، درست مثل همان چیزی که در اپلیکیشن نیوز فید گوگل مشاهده کرده بودید.

همچنین دکمه شناور تعاملی هم به عنوان یکی از مهم ترین المان های طراحی متریال به گوشه صفحه اضافه شده تا به لطف آن بتوانید به سرعت یک رویداد تازه بسازید. در مجموع تغییرات ظاهری زیادی در تقویم گوگل اتفاق افتاده که اگر جزو افراد خوش شانس باشید، می توانید زودتر از دیگران آن ها را مشاهده کرده و به تست شان بپردازید. البته به نظر می رسد که در هر صورت گوگل به زودی نسخه جدید اپ با طراحی متریال را رسما برای عموم کاربران منتشر خواهد کرد.

منبع : دیجیاتو

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *