جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


گوگل در رقابت با اپل و آمازون

سیری و آلکسا را همه می‌شناسیم. دستیاران صوتی قدرتمندی که این روزها با استقبال عمومی روبرو شده‌اند. اما گوگل در کنفرانس توسعه دهندگان امسال نشان داد برای ورود به این حوزه برنامه‌ریزی‌هایی انجام داده است. شواهد این‌گونه نشان می‌دهند که Google Assistant به میدان آمده است تا جای این دو دستیار صوتی قدیمی را بگیرد، اما سوال این است که آیا او در این راه موفق خواهد بود؟ در حالی که محصول تازه به میدان وارد شده گوگل حتا فاقد یک نام مناسب یا زیباست، اما این پتانسیل را دارد تا تبدیل به نمادی برای همه دستیاران صوتی فعال شود.

گوگل در رقابت با اپل و آمازون


ساندار پیچای مدیرعامل گوگل در جریان کنفرانس I/O سال جاری میلادی از دستیار دیجیتالی گوگل رونمایی کرد. او در ارتباط با این محصول هوشمند گفت: «توانایی ما از درک مکالمات بسیار فراتر از آن ‌چیزی است که شما در دستیاران شخصی دیگر آن‌‌را مشاهده می‌کنید.» او در نطق کنفرانس امسال اعلام کرد، 20 درصد از جستجوهای انجام شده با گوگل، جستجوهای صوتی بوده‌اند. پیچای همچنین برای آن‌که قابلیت‌های این دستیار شخصی را به شرکت کنندگان این کنفرانس نشان دهد، از او سوال کرد: «چه کسی کارگردانی فیلم The Revenant را بر عهده داشت است؟ دستیار شخصی به درستی پاسخ داد الخاندرو گونسالس اینیاریتو».

پیچای در ادامه نشان داد، قابلیت‌های این دستیار شخصی فراتر از سوالات مستقیم است. به‌طوری که در ادامه این مکالمه بدون آن‌که نامی از کارگردان این فیلم به زبان آورد، به صحبت کردن با دستیار شخصی گوگل در ارتباط با این فیلم ادامه داد. جالب آن‌که برنامه‌های گوگل در حوزه حضور بصری در دنیای هوش مصنوعی محدود به این دستیار شخصی نبوده است. گوگل در این کنفرانس از Google Home نیز رونمایی کرد. یک دستگاه سخت‌افزاری که هماهنگ با Google Assistant بوده و قرار است سال آینده میلادی در اختیار کاربران قرار گیرد. تعامل Home با Google Assistant این ظرفیت را به وجود می‌آورد تا به عبارت Ok, Google که از زبان هر شخص خارج می‌شود، واکنش دهد

این ترکیب به کاربران این توانایی را می‌دهد تا وظایف خود را زمان‌بندی و مدیریت کرده، به آسانی به برنامه‌ریزی‌هایی که انجام داده‌اند دسترسی داشته، به ردیابی بسته‌ها پرداخته و در نهایت از دستیار صوتی ‌محور گوگل سوالات عمومی بپرسند. در مدت زمان برگزاری این کنفرانس، مدیران اجرایی گوگل به اکوسیستم دستیار شخصی گوگل اشاره بسیاری کردند. اکوسیستمی که به نظر می‌رسد به درون سخت‌افزارهای مختلفی همچون اسمارت‌فون‌ها و برنامه‌های کاربردی شبیه به پیام‌رسان گوگل Allo راه پیدا کرده است. در این کنفرانس همگان دیدند که دستیار گوگل به خوبی توانایی برقراری یک ارتباط سازنده با مخاطب خود را دارد. جالب آن‌که این دستیار شخصی به‌طور خودکار سعی می‌کند به مخاطب خود اطلاع‌رسانی کند. به‌طور مثال رزرو شام برای گروهی که در جلسه قرار داشتند از جمله این موارد بود. او همچنین این توانایی را داشت تا به مخاطبان در ارتباط با پیدا کردن شماره میزشان کمک کند. حال باید دید دستیار شخصی جدید تا چه اندازه از سوی کاربران و شرکت‌های سخت‌افزاری با اقبال روبرو خواهد شد.

منبع شبکه

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *