جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


گزارش مالی ۳ ماهه‌ سوم ۲۰۱۷ مایکروسافت

امروز مایکروسافت گزارش عملکرد مالی خود در سه ماهه‌ی سوم سال مالی ۲۰۱۷ را منتشر کرد که در آن ما شاهد درآمد ۲۳.۶ میلیارد دلاری برای این غول‌ نرم‌افزاری دنیا هستیم. انتظار می‌رفت که مایکروسافت بتواند در این مدت به درآمد ۲۳.۶۲ میلیارد دلاری دست پیدا کند که با توجه به گزارش جدید، این شرکت کمی از انتظارها ضعیف‌تر ظاهر شده است.

گزارش مالی ۳ ماهه‌ سوم ۲۰۱۷ مایکروسافت

در این گزارش ما شاهد ادامه روند رو به رشد تجارت فضای ابری و فرآیندهای کسب‌وکار این شرکت هستیم. درآمدی که مایکروسافت توانسته در این زمینه کسب کند، با رشدی ۲۲ درصدی همراه بوده. همچنین درآمد محصولات تجاری آفیس و سرویس‌های ابری نیز رشدی ۷ درصدی را تجربه کرده است. در زمینه‌ی محصولات آفیس که مربوط مصرف‌کنندگان است و بخش سرویس‌ها نیز رشدی ۱۵ درصدی را شاهد هستیم که جهش عظیمی برای این بخش است. این درحالی‌است که بخش‌های Dynamics و سرویس‌های ابری این شرکت به تنهایی رشدی ۱۰ درصدی داشته‌اند. نکته‌ی حائز اهمیتی که در این بین به چشم می‌خورد، درآمد بخش لینکداین است که مایکروسافت در سال گذشته آن را با قیمت ۲۶.۲ میلیارد دلار تصاحب کرد. این بخش تنها توانسته درآمدی ۹۷۵ میلیون دلاری را عاید مایکروسافت کند که اگر بخواهیم رک بگوییم، به‌هیچ‌عنوان تاثیرگذار نیست.

با درآمد ۶.۸ میلیارد دلاری بخش‌های آژور و دیگر تجارت‌های ابری مایکروسافت، ما شاهد رشدی ۱۱ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال قبل هستیم.

در این بین عملکرد نه‌چندان خوب بخش رایانه‌های شخصی این شرکت نیز به چشم می‌خورد. این بخش نه‌تنها رشدی را تجربه نکرده بلکه با کاهش درآمد ۷ درصدی همراه بوده است. باتوجه به این موضوع که درآمد شرکای ویندوزی مایکروسافت با ۵ درصد رشد همراه بوده، اما بخش سرفس با کاهش درآمد ۲۶ درصدی مواجه شده است که به‌احتمال زیاد به عدم عرضه‌ی نسخه‌ی جدید از دستگاه‌های سرفس از سوی مایکروسافت مربوط است. در این مدت سرفس استودیو تنها محصول بزرگی بوده که در خانواده سرفس معرفی شده است اما باتوجه به اینکه این دستگاه طیف خاصی را هدف قرار داده، تغییری در درآمد این بخش ایجاد نکرده است.

درآمد بخش موبایل نیز با کاهش ۷۳۰ میلیون دلاری همراه بوده که هیچ جای تعجبی ندارد. در سوی دیگر، بخش گیمینگ(بازی) این شرکت رشد ۴ درصدی را نسبت به مدت مشابه در سال قبل تجربه کرده است. همچنین تعداد کاربران فعال شبکه‌ی اکس‌باکس لایو نیز ۱۳ درصد رشد داشته است. همین امر باعث شده تا درآمد بخش نرم‌افزار اکس‌باکس و سرویس‌ها با افزایش ۷ درصدی همراه باشد که رقمی قابل‌توجه است.

در کل، مایکروسافت سه ماهه‌ی مالی خوبی را گذرانده است. مطمئنا با معرفی محصولات جدید از خانواده‌ی سرفس، ما بازهم شاهد رشد درآمد این بخش خواهیم بود. اما در این بین هنوز هم تجارت تلفن‌های هوشمند مایکروسافت می‌لنگد و ما هر بار شاهد کاهش درآمد در این بخش هستیم.

منبع : وین فون

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *