جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


گزارش مالی اپل

اپل امروز گزارش عملکرد خود را برای سه ماهه سوم سال مالی جاری منتهی به 1 جولای 2017 اعلام کرد. درآمد این کمپانی آمریکایی در سه ماهه قبل برابر با 45.4 میلیارد دلار گزارش شده که 8.7 میلیارد دلار سود را برای آنها به همراه داشته است.

در این بازه، حاشیه سود ناخالص اپل به 38.5 درصد رسیده که اندکی نسبت به رقم 38 درصدی در مدت مشابه سال قبل بیشتر است. فروش در سطح بین المللی، 61 درصد درآمد اهالی کوپرتینو را در بر می گیرد. اپل همچنین سود سهام قابل پرداخت را 0.63 دلار به ازای هر سهم اعلام کرد که از 17 آگوست (26 مرداد ماه) به سهامداران پرداخت می شود.

طی سه ماهه سوم سال مالی جاری، اپل 41 میلیون دستگاه آیفون به فروش رسانده، در حالی که در مدت مشابه سال گذشته با رقم 40.4 میلیون دستگاه روبرو بودیم. فروش مک هم اندکی افزایش داشته و از 4.25 میلیون به 4.29 میلیون دستگاه رسیده است.

با این حال، تبلت ها فصل خوبی را پشت سر گذاشته اند و به نظر می رسد آیپد پروهای جدید این شرکت با استقبال خوبی مواجه شده اند. در این بازه زمانی اپل موفق شده رقم فروش آیپد را به 11.42 میلیون دستگاه برساند که نسبت به سه ماهه گذشته و مدت مشابه سال قبل، به ترتیب 28 و 15 درصد افزایش را نشان می دهد.

تیم کوک، مدیر عامل اپل می گوید:

با افزایش 7 درصدی درآمد نسبت به سال گذشته، خوشحالیم که سومین فصل مالی رشد مداوم و رکوردشکنی در درآمد حاصل از خدمات را به اطلاع سهامداران برسانیم.

گفتنیست اپل برای سه ماهه پایانی سال مالی 2017 درآمد 49 الی 52 میلیارد دلاری و حاشیه سود 37.5 الی 38 درصدی را پیش بینی کرده است.

منبع : دیجیاتو

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *