جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


کورتانا ، سیری ، Google Now

شمار دستیارهای شخصی هوشمند خیلی بیش‌تر از چیزی است که عموم کاربران تصور می‌کنند. هر چند امروزه نگاه‌ها به سوی این سه دستیار شخصی معطوف شده است، اما واقعیت این است که مایکروسافت، گوگل و اپل خود از سوی شرکت‌های دیگر در زمینه ارائه دستیاران شخصی به چالش کشیده شده‌اند. Hound از جمله این دستیاران شخصی است. دستیار صوتی‌محور Hound متعلق به SoundHound توانسته است دستیاران شخصی معروف را در معرض تهدید جدی قرار دهد.

کورتانا ، سیری ، Google Now

در ویدیویی که به‌تازگی درباره این دستیار شخصی منتشر شده است، نشان می‌دهد Hound توانسته است رقبای معروف خود را به‌راحتی پشت سر نهد. در این آزمایش، Hound موفق شده است در سریع‌ترین زمان ممکن و با دقت بالا به پرسش‌های مطرح شده پاسخ دهد. دستیار شخصی هوشمند و منبع باز Sirius رقیب قدرتمند دیگری در این زمینه است.

کورتانا ، سیری ، Google Now1

 جدول 1: ویژگی‌های دستیاران شخصی مایکروسافت، اپل و گوگل

 Sirius یک پروژه منبع باز است که به‌صورت سفارشی توانایی اجرای فرامین صوتی را دارد. این پروژه توسط دانشگاه میشیگان ساخته شده است و شبیه سیری اپل کار می‌کند. به گفته محققان دانشگاه میشیگان، این دستیار هوشمند جدید زمینه‌ساز ساخت نسل جدیدی از دستیاران شخصی خواهد شد که در دستگاه‌های پوشیدنی و دیگر وسایل مورد استفاده قرار می‌گیرد.
روزگاری را به یاد آورید که برای نخستین بار سیری به روی صحنه آمد و با زبان طبیعی به صحبت پرداخت. در آن روزگار مردم این ویژگی را به سخره گرفتند و اعلام کردند برنامه‌ای با یک سری پیش‌نویس‌های آماده سعی دارد با انسان‌ها به تعامل بپردازد. به ‌طوری که در آن روزگار تنها یک ویژگی سرگرم‌کننده بود و حتی بعد از گذشت چند ماه از عرضه آن، کارشناسان و منابع خبری حرف خاصی درباره آن نمی‌زدند. اما اکنون اوضاع متحول شده است. این دستیار شخصی در چند سال اخیر کاملاً هوشمند و به یک ابزار کاربردی مفید تبدیل شده است.

کورتانا ، سیری ، Google Now2

جدول 2: همان‌گونه که در تصویر مشاهده می‌کنید، Google Now کمی سریع‌تر از سیری و سیری کمی سریع‌تر از کورتانا است. اما در مجموع اختلاف بین دستیاران شخصی هوشمند ناچیز است.

امروزه سیری، Google Now، کورتانا و S-Voice در این زمین بازی به‌شدت در رقابت هستند تا شایستگی خود را به اثبات برسانند. آن‌ها صبر می‌کنند تا شما کاری را به آن‌ها محول کنید و آن‌ها نتایج مختلفی که شما انتظار دریافت آن‌ها را نداشته‌اید، به شما نشان‌ دهند. کافی است پرسشی از آن‌ها پرسیده شود و آن‌ها با موتور جست‌وجوی گوگل به آن واکنش نشان دهند یا شاید کارتی را به شما نشان دهند که در برگیرنده اطلاعات متنوع و مفیدی باشد.
در طی این سال‌ها این دستیاران شخصی همچون Google Now و کورتانا به‌قدری قدرتمند شده‌اند که توانایی اطلاع‌رسانی درباره جزییات پروازهای مسافرتی را دارند. اما این تازه شروع راه است و دستیاران شخصی تازه کار خود را شروع کرده‌اند. پیش‌رفت‌های این دستیاران شخصی در آینده به ‌گونه‌ای خواهد بود که به‌طور مستقیم در کارهای مهمی همچون تبادلات مالی وارد خواهند شد. جدول 1 ویژگی‌های هر یک از این دستیاران شخصی را نشان می‌دهد. پارامترهای مختلفی وجود دارد که یک دستیار شخصی را برتر از دیگری می‌کند، اما مهم‌ترین عاملی که هر دستیار شخصی باید به آن تجهیز شده باشد، توانایی درک دقیق و درست صحبت‌های کاربر است.

پارامترهای مختلفی وجود دارد که یک دستیار شخصی را برتر از دیگری می‌کند، اما مهم‌ترین عاملی که هر دستیار شخصی باید به آن تجهیز شده باشد، توانایی درک دقیق و درست صحبت‌های کاربر است. 
اگر دستیار شخصی شما به‌درستی متوجه نشود شما از او چه انتظاری دارید، به ابزاری بی‌مصرف تبدیل می‌شود. کورتانا، Google Now و سیری در این زمینه شایستگی خود را به اثبات رسانده‌اند، اما باید بدانید همه آن‌ها به یک اندازه خوب نیستند! بی‌شک، سیری در این زمینه بهترین است.
در حالی‌ که موتور تشخیص صدا در Google Now و کورتانا به‌خوبی سازمان‌‌دهی شده‌اند، اما شیوه کار آن‌ها با سیری فرق دارد. کورتانا و Google Now برای آن‌که به کاربر پاسخ دهند، هر زمان مفهومی را به‌درستی متوجه نشوند، اقدام به اصلاح آن می‌کنند، در حالی ‌که سیری به‌راحتی درباره آن‌چه از او خواسته‌اید فکر می‌کند و هیچ‌ گونه ویرایشی که باعث شود یک محاوره تحریف شود، انجام نمی‌دهد. در حالی‌ که رقبا سعی می‌کنند در سریع‌ترین زمان ممکن به شما پاسخ دهند، سیری سعی می‌کند پاسخ درستی به شما بدهد. جدول 2 مدت زمانی‌ را نشان می‌دهد که هر یک از دستیاران شخصی برای پاسخ‌گویی به پرسش‌ها به آن نیاز دارند.

منبع شبکه

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *