جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


کاهش علامت های چاپ شده پشت گجت ها

اگر تا به حال به پشت تلفن هوشمند خود نگاه کرده اید و با خود گفته اید بدون این همه علامت های متفاوتی که در پشت آن درج شده (مانند نشان FCC، قابل بازیافت بودن و…) این موبایل می توانست ظاهری به مراتب زیباتر داشته باشد باید بگوییم که این خواسته و فکر شما در نسل بعدی گجت هایتان تا حدی به واقعیت خواهد پیوست.

 

alaamat haye poshte gadget

 

رئیس جمهوری ایالات متحده باراک اوباما قانونی با عنوان E-Label Act را که در ماه ژوئن توسط دو تن از سناتورهای این کشور معرفی گریده بود به تصویب رساند که بر اساس آن تولید کنندگان ابزارهای مختلف و خصوصاً ابزارهای الکترونیکی از درج لوگوهای استاندارد گوناگون بر بدنه ی محصولات تولیدیشان معاف شده و می توانند آنها را در بین توضیحات نرم افزاری خود نمایش دهند.

از سال ۱۹۷۳ و ۳۹ سال پس از بنا نهاده شدن سازمان ارتباطات فدرال موسوم به FCC درج لیبل های گوناگون استاندارد بر روی محصولات مختلف اجباری گشت و حالا پس از ۴۱ سال به نظر می آید قانون در این رابطه منعطف شده و در راستای بهبود ظاهری دستاوردهای کمپانی های گوناگون این امر را به لایه ی نرم افزاری انتقال داده است.

سناتورهایی که قانون مورد بحث را برای اولین بار مطرح کردند اینطور استدلال می نمایند که با حذف اجبار به چاپ لوگوهای استاندارد و… طراحی گجت ها و البته هزینه ی تولیدشان اندکی آسان تر و ارزان تر تمام می شود. آنها می گویند مثلاً هزینه ی چاپ این سمبل ها در پشت یک محصول بسیار کوچک مانند ساعت های هوشمند با توجه به دشوارهایی که این مسئله در پی دارد رقم قابل توجهی است.

البته نباید از یاد برد برای گجت هایی که در اروپا تولید شده و یا به فروش می رسند کماکان چاپ علامت CE در پشت آنها اجباری است ولی ابداً بعید نیست در آینده ای نزدیک قاره ی سبز نیز در قانون هایش تجدید نظر نماید. همچنین کماکان در چاپ لوگوی رگولاتری بر پشت ابزارهای مختلف نیز اجبار وجود دارد.

منبع : digiato

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *