جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


تدوین دستورالعمل کاهش تعرفه استفاده از سایت‌های داخلی

وزیر ارتباطات از تدوین دستورالعمل جدید برای یکپارچه سازی تعرفه استفاده از سایت‌های داخلی در کشور در راستای دسترسی به شبکه ملی اطلاعات خبر داد و گفت: دستورالعمل جدیدی رادردست تدوین داریم که طی آن تمام سایت‌های داخلی با کاهش تعرفه 50درصدی در اختیار کار بران قرار گیرد در حالی که اکنون این رویه برای سایت‌های پربازدید اعمال می‌شود.

 

واعظی در مراسم افتتاح پروژه FTTH (اتصال دسترسی فیبر نوری به ساختمان) بخش خصوصی در تهران و افتتاح شبکه تلفن ثابت بخش خصوصی در 16 استان در راستای اجرای فاز سوم شبکه ملی اطلاعات در جمع خبرنگاران در خصوص اجرای مصوبه کاهش 50درصدی تعرفه اینترنت استفاده از سایت‌های داخلی برای کاربران افزود : پیش از این مصوبه‌ای برای کاهش 50درصدی تعرفه سایت‌های داخلی به اپراتورهای اینترنتی ابلاغ شدکه اپراتورها این موضوع را برای سایت‌های پربازدیداعمال کردندکه کافی نیست و تعرفه استفاده از تمامی سایت‌های داخلی باید مشمول 50درصد تخفیف شود .این تصمیم قطعی است و به زودی اجرا می‌کنیم.وی در پاسخ به سوالی در خصوص نحوه محاسبه اینترنت نامحدود و توقف اینترنت حجمی گفت :در این زمینه یکی از مشکلات مربوط به کاربران کم مصرفی است که هزینه کمی بابت اینترنت پرداخت می‌کنند، اگر بخواهیم اینترنت را نامحدود کنیم هزینه این کاربران چند برابر افزایش می‌یابد، بر این اساس در حال بررسی راه حلی هستیم تا مشترکان کم مصرف اینترنت ضرر نبینند.در این حالت دیگر کاربران نیاز به خرید حجم مصرف ندارند و بر اساس سرعتی که نیاز دارند، می‌توانند از اینترنت استفاده کنند.این سرویس در چند بخش شامل اینترنت زیر یک مگابیت، اینترنت بین 2 تا 3 مگابیت و اینترنت بالاتر از 3 مگابیت تعریف می‌شود و کاربران با توجه به سرعت موردنیاز ، سرویس خریداری می‌کنند. تصمیم قطعی در مورد این مدل فروش اینترنت تا هفته آینده اتخاذ خواهد شد.

وزیر ارتباطات همچنین در جلسه مجمع عمومی فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: بر اساس ابلاغ شورای عالی فضای مجازی به وزارت ارتباطات ، ما مسئول ایجاد زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات هستیم و در این راستا اقدام کرده‌ایم. دستگاه‌های دیگر باید محتوای بومی تولید کنند.وی در خصوص شبکه‌های اجتماعی گفت: آنچه درباره شبکه‌های اجتماعی مردم ما را نگران می‌کند، مردم همه دنیا را نگران کرده است. در تلاش هستیم نیازمندی‌های مردم را از طریق تولید محتوای فاخر، اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهای داخلی رفع کنیم وعلاقه‌مند نیستیم مردم ایران از شبکه‌های اجتماعی خارجی استفاده کنند.طی 4 سال گذشته تعداد زیادی از شبکه‌های اجتماعی را بستیم، بلافاصله مردم به شبکه‌های اجتماعی دیگرمنتقل شدند؛ وی چت را که چینی بود، بستیم، ظرف ۲۴ ساعت، 3.5 میلیون نفر به واتس‌اپ منتقل شدند این در حالی است که می‌توانستیم با مسئولان وی‌چت ارتباط بگیریم؛ اما واتس‌اپ آمریکایی بود و در واقع از چاله به چاه افتادیم.مردم از وایبر به تلگرام منتقل شدند، با مدیران تلگرام نیز در ارتباط هستیم.

اما مدیران تلگرام کانال‌های سیاسی را نمی‌بندند، «آمدنیوز» بیشترین مطلب را علیه وزارت ارتباطات دارد، ما هم علاقه‌مند هستیم «آمد نیوز» زودتر بسته شود.وی با بیان این که پلتفورم4شبکه اجتماعی بومی آماده شده ، گفت: برخی از این شبکه‌ها تعداد کاربران شان بیش از 2 میلیون نفر است که عبارتند از «سلام»، «سروش»، «ویسپی» و «بیسفون پلاس».منتظریم اگر کاربران این شبکه‌ها به بیش از3 میلیون نفر افزایش یافت، اجازه تبلیغات به آن‌ها بدهیم و اگر از5 میلیون نفر فراتر رفت، اجازه فعالیت مالی به آن‌ها خواهیم داد.منتظر هستیم شبکه‌های اجتماعی بومی به ما اطمینان بدهند که می‌توانند فعالیت کنند، بعد با روش‌هایی از شرّ شبکه‌های اجتماعی خارجی راحت خواهیم شد. وی اظهار داشت: هیچ کشوری در دنیا شبکه ملی اطلاعات با تعریف متداول ندارد. تنها82.5درصد مردم کره‌جنوبی از شبکه ملی استفاده می‌کنند؛ آن هم به دلیل ارزان بودن شبکه ملی و این که بیشتر مردم کره جنوبی زبان انگلیسی بلد نیستند. وی با بیان این که با فیلترینگ کاری درست نمی‌شود، گفت: درست نیست اگر چند ماشین در اتوبان خلاف کردند،اتوبان را تعطیل کنیم. همچنین با حضوروزیر ارتباطات ، شبکه ملی اینترنت اشیا به عنوان یکی از پارامترهای اصلی شبکه ملی اطلاعات راه اندازی شدکه در فاز نخست ۱۲ شهر و ۳۰ درصد جمعیت کشور را تحت پوشش قرار می‌دهد. با اجرای این پروژه اتصال تمامی اشیا، انسان و محصولات به شبکه اینترنت و شبکه ملی اطلاعات برقرار خواهد شد.

منبع : خراسان

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *