جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


Cyclee ، گجتی برای کاهش تصادفات دوچرخه سواران

همه ساله دوچرخه سواران زیادی در سراسر جهان به دلیل تصادف با خودروها از بین رفته و یا آسیب هاب فیزیکی بسیاری می بینند.بر اساس آمارهای جهانی ، در کشور هایی که از دوچرخه به عنوان یک وسیله نقلیه رایج استفاده می شود ، نرخ تصادف دوچرخه سواران در هر کیلومتر چیزی حدود ۲۶ تا ۴۸ برابر بیشتر از تصادفات اتومبیل هاست.حالا ایده مفهومی جالبی با نام Cyclee ، می خواد میزان این تصادفات را حداقل در شب به حداقل برساند.Cyclee در واقع یک پروژکتو کوچک برای نمایش اعلان ها در پشت دوچرخه سواران برای هشدار به رانندگان پشت سر است.

 

Cyclee


ایده Cyclee  بسیار ساده اما کاربردی است.یک پروژکتور کوچک که بر روی هر دوچرخه ای قابل نسب بوده و اعلان های سفارشی صاحب دوچرخه را در قسمت پشت وی نمایان می کند.این اعلان های نوری رانندگان پشت سر دوچرخه سوار را از حضور وی مطلع ساخته و وضعیت او را هم همچون یک چراغ راهنمای پیشرفته در خودرو ها ، مشخص می کند.

تمام اعلان ها و علائم دلخواه کاربر از طریق اپلیکیشن موبایل Cyclee که به صورت بیسیم با این گجت کوچک ارتباط برقرار کرده ، قابل برنامه ریزی و تغییر است.

ایده ساخت این پروژکتور جالب از ذهن یک طراح آذربایجانی با نام Elnur Babayev خارج شده اما این گجت هنوز به مرحله تولید و بهره برداری اقتصادی نرسیده است.

منبع : boredpanda

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *