جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


کامپیوترهای رومیزی جدید HP

کمپانی اچ پی که اخیرا گروه جدید لپ تاپ ها و محصولات هیبریدی خود را تحت عنوان «بازگشت به مدرسه» معرفی کرده بود، حالا برای زیر پوشش قرار دادن هرنوع نیاز کاربران، کیس های جدیدی شامل کامپیوترهای اقتصادی، سیستم های قدرتمند، و حتی کامپیوترهای All-in-One رونمایی کرده است.

کامپیوترهای رومیزی جدید HP

امروزه دیگر کامپیوتر های رومیزی در مرکز توجه شرکت های سازنده نیستند، چرا که بیشتر انرژی و فکر آنها برای طراحی و بهبود و بازاریابی لپ تاپ ها و نمونه های هیبریدی با ضخامت کم صرف می گردد و از آخرین باری که دیده بودیم تولید کننده ای ۴ دستگاه رومیزی جذاب و خوش ساخت را همزمان به بازار معرفی کند مدتها گذشته بود؛ حتی با وجود اینکه نسبت قدرت-به-قیمت در دسکتاپ ها مقرون به صرفه تر است و عمر محصول نیز به دلیل قابلیت ارتقا به سادگی قابل مقایسه با دستگاه های قابل حمل نیست.

 

اچ پی برای مجموعه ی «بازگشت به مدرسه» ی خود در سال ۲۰۱۵ سه کیس جدید تدارک دیده که تقریبا همگی طراحی کوتاه تری نسبت به کیس های معمول دارند. همچنین یک دستگاه All-in-One نیز ارائه شده که کاملا حال و هوای آی مک های اپل را در ذهن تداعی میکند.

کیس Pavilion اچ پی با وجود قیمت ارزان خود گستره ی متنوعی از رنگ ها را برای انتخاب در اختیار کاربر قرار میدهد، سفید، آبی، نقره ای، و قرمز از جمله آن ها هستند که پنل جلویی کیس شما میتواند به یکی از آن ها مزین باشد. این پنل پلاستیکی از الگوی طراحی مشبک بهره برده و برخی از درگاه های دستگاه و درایو نوری به زیبایی درون خط عمودی وسط آن استتار شده اند.

کامپیوترهای رومیزی جدید HP-1

در پایین این قسمت نیز نشانه ی شرکت بنگ اند اولفسن خبر از همکاری جدید شکل گرفته بین اچ پی و این کمپانی صوتی دانمارکی میدهد.

رومیزی های Pavilion مورد بحث علاوه بر پردازنده های نسل چهارم اینتل یعنی i3، i5، و i7، با پردازنده های سری A ای ام دی (از مدل A4 تا A10) نیز قابل خرید هستند. کارت گرافیک به شکل مستقل در نظر گرفته شده که البته در بالاترین مدل به GTX 745 انویدیا میرسد و هارد از نوع HDD نیز تا ۳ ترابایت قابل انتخاب است.

یک مدل بالاتر از آن کیس Envy است که درایو نوری در این محصول هم به شکل عمودی طراحی گشته اما این بار جنس پنل جلویی از فلز صیقل خورده در نظر گرفته شده است.

برای کارت گرافیک انتخاب هایی نظیر انویدیا GTX 980 و AMD Radeon R9 380 در دسترس هستند که نسبت به انتخاب های قابل سفارش در مدل قبلی به مراتب از قدرت بیشتری برخوردار خواهند بود. در مورد پردازنده نیز همانند مدل پیشین اینتل های نسل چهارم، و علاوه بر آن سری A ای ام دی از مدل A8 تا FX قابل سفارش هستند.

کامپیوترهای رومیزی جدید HP-2

اما بالاترین سری کامپیوترهای رومیزی اچ پی Envy Phoenix نام دارد که در مجموع از همان چهارچوب کلی طراحی شامل درایو نوری مستقر در نوار عمودی وسط دستگاه بهره میبرد، اما این بار در پوششی از فلز تراش خورده ی تیره، داخل چهارچوبی از آلمینیوم که در جلوی آن چراغ های LED اطراف درایو نوری را احاطه و احتمالا در هنگام استفاده، فیلم های علمی تخیلی را به کاربر یادآوری خواهند کرد.

سری Spectre نیز به گفته اچ پی برای مشتریانی طراحی شده که بهترین frame rate و پردازش گرافیکی را برای بازی یا کاربری های سنگین نیاز دارند. بنابراین در این سری تنها محدود به انتخاب مدل های i5 و i7 از نسل چهارم پردازنده های اینتل هستید و برای کارت گرافیک هم GTX 980 انویدیا یا سری Radeon ای ام دی در اختیار شما خواهند بود.

البته کاربرانی که قصد انجام آخرین بازی ها با بالاترین کیفیت گرافیکی را دارند احتمالا به سمت انتخاب های قدرتمند تری همچون سری K پردازنده های i7 اینتل متمایل خواهند بود که قابلیت overclock را نیز از طریق نرم افزاری که خود اچ پی تدارک دیده در اختیار کاربر خواهند گذاشت. برای چنین دستگاهی حتی یک سیستم خنک کننده ی مایع نیز قابل انتخاب است که پیش از این کمتر شاهد ارائه ی آن توسط اچ پی بوده ایم.

کامپیوترهای رومیزی جدید HP-3

برخلاف کامپیوتر های رومیزی که روز به روز از جذابیت و زیبایی های آن ها کاسته میشود، در عوض دستگاه های All-in-One هرروز خلاقانه تر و با طراحی های چشم نواز تر به بازار عرضه می گردند. کامپیوتر All-in-One Pavilion اچ پی نیز از همین نمونه دستگاه های خوش قیافه و با طراحی کاربر پسند است که تمامی سطح روبرویی آن از شیشه پوشیده شده.

در گوشه ی راست این دستگاه درایو نوری قرار دارد و پردازنده های قابل انتخاب نیز مجددا همان سری نسل چهارم اینتل و مجموعه ی گسترده ای از پردازنده های AMD هستند. برای کارت گرافیک از بین R7 A330 و A360 از سری AMD Radeon و برای حافظه ی داخلی دستگاه نیز تا ۳ ترابایت حق انتخاب در اختیار دارید.

کامپیوترهای رومیزی جدید HP-4

کامپیوترهای All-in-One Pavilion از تاریخ ۲۸ ژوئن در آمریکا عرضه و قیمت آنها از ۶۴۹ دلار آغاز می گردد، و دستگاه های رومیزی Pavilion هم از ۱۰ ژوئن با قیمت ۴۴۹ دلار، و رومیزی های Envy و Envy Pheonix نیز در همین تاریخ با ارقام ۶۹۹ و ۸۹۹ دلار قابل خرید خواهند بود، هرچند که اچ پی هنوز قیمت های جهانی محصولات خود را اعلام نکرده و کاربران در سایر نقاط دنیا باید کماکان منتظر بمانند.

منبع:دیجیاتو

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *