جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


ایسوس کاملترین سری کارت گرافیک های سری RX500 را معرفی می کند

ایسوس برند نخست کارت گرافیک های مخصوص بازی، آخرین کارت‌گرافیک های سری RX 500 را به طور رسمی معرفی کرد. کارت گرافیک‌های تولید شده از پردازشگر گرافیکی (GPU) سری AMD رادئون RX 580، RX 570، RX 560 و RX 550 بهره می‌برند. تمام کارت‌گرافیک های تولید شده با عملکرد بی‌نظیر، سیستم خنک‌کننده پیشرفته، ماندگاری و ثبات بالا به همراه قابلیت‌های شخصی سازی گوناگون همراه شده‌اند. در این خبر قصد داریم تا با پرچم داران این سری بیشتر آشنا شویم.

 کارت گرافیک های سری RX500

تمام کارت‌ گرافیک‌های طراحی شده توسط ایسوس بوسیله فناوری Auto-Extreme “فرآیند صنعتی که در آن تمام فعالیت‌های تولید به صورت 100% اتوماتیک و بدون دخالت دست انجام می‌گیرد” تولید می‌شوند و در آن‌ها از قطعات با استاندارد Super Alloy Power II برای افزایش راندمان و استقامت به همراه کاهش هدررفت انرژی، نویز “کویل‌واین” و حرارت استفاده می‌شود. افزون بر این موارد همراه همه کارت‌ گرافیک‌های جدید ایسوس نرم افزار GPU Tweak II عرضه می‌شود، تنها با یک کلیک، قابلیت Game Booster با آزاد کردن منابع سیستم و به حداکثر رساندن قدرت آن فعال می‌شود. لایسنس پریمیوم نرم‌افزار XSplit Gamecaster به صورت یک‌ساله یا چهارده روزه “بسته به مدل کارت گرافیک” قابل دسترس است که به گیمرها اجازه می‌دهد تا توسط یک منو شناور داخل بازی، روند گیم‌پلی خود را ضبط کنند یا آن را به اشتراک بگذارند. این منو شناور همچنین دارای قابلیت‌هایی مانند نمایش سرعت هسته کارت گرافیک، دما و مقدار استفاده از حافظه گرافیکی می‌باشد. علاوه بر این توسط این منو می‌توان به تنظیمات نرم‌افزار GPU Tweak II نیز دسترسی داشت بنابراین گیمرها می‌توانند تنها با یک کلیک پروفایل گیمینگ مخصوصی را انتخاب کنند و شاهد افزایش عملکرد گرافیکی باشند.

کارت‌گرافیک‌های RX 560، RX 570 و RX 580 سری ROG Strix

مدل‌های جدید کارت‌ گرافیک‌های رده بالا شامل ROG Strix RX 580، RX 570 و RX 560 می‌شوند. این سری از کارت ‌گرافیک‌های ایسوس دارای فناوری انحصاری ASUS Aura Sync برای عرضه بالاترین سطح از شخصی‌سازی می‌باشند.

کارت گرافیک ایسوس ROG Strix RX 580 در سه مدل مختلف با فرکانس بوست متفاوت عرضه می‌شود. در نسخه استاندارد این کارت گرافیک فرکانس بوست هسته 1360 مگاهرتز، در نسخه OC فرکانس بوست هسته 1380 مگاهرتز و در نهایت در نسخه TOP حداکثر فرکانس بوست هسته 1431 مگاهرتز می‌باشد. بنابراین گیمرها انتخاب‌های گوناگونی برای خرید در دسترس دارند. تمام کارت گرافیک‌های Strix RX 580 ROG با فناوری MaxContact ساخته شده‌اند. فناوری MaxContact، توانایی‌های بسیار زیادی را به سیستم خنک‌کننده کارت گرافیک می‌بخشد که می‌توان به هیت‌سینک مسی با سطحی 10 برابر صاف‌تر و 2 برابر اتصال بیشتر با سطح چیپ نسبت به خنک‌کننده‌های معمولی اشاره کرد. این سیستم خنک کننده باعث انتقال حرارت به‌ طرز بسیار بهتری می‌شود. کارت گرافیک ایسوس ROG Strix RX 580 دارای هیت‌سینک 2.5 اسلاته می‌باشد. این هیت‌سینک نسبت به هیت‌سینک ‌های 2 اسلاته دارای 40 درصد سطح تماس بیشتر و در نتیجه عملکردی بهتر و خنکتر می‌باشد.

کارت گرافیک ROG Strix RX 570 با سیستم خنک‌کننده DirectCU II همراه شده‌اند. در این سیستم خنک‌کننده لوله‌های انتقال حرارت مستقیما با سطح GPU در ارتباط هستند و از این طریق حجم بیشتری از گرما نسبت به طراحی مرجع به بیرون منتقل می‌شود، این روش باعث 30 درصد عملکرد خنکتر می‌شود.

کارت‌گرافیک‌های ،RX 570 و RX 580 سری ROG Strix دارای فناوری انحصاری 0dB به همراه فن های لبه دار می‌باشند. این فناوری حجم هوای بیشتر و همچنین 105 درصد فشار استاتیک بالاتری را برای خنک‌سازی هیت‌سینک ها فراهم می‌آورد و در عین حال فناوری 0dB باعث می‌شود فن‌ها تا سطح خاصی از دما “قابل تنظیم” حرکت نکنند. به علاوه، فن‌ها دارای گواهینامه IP5X می‌باشند که مقاومت آن‌ها را در مقابل گرد و غبار تضمین می‌کند. فناوری‌ FanConnect II “تعبیه چند هدر فن اضافی بر روی کارت‌گرافیک برای اتصال فن‌های کیس” و همچنین تنظیمات مربوط به خنک‌سازی در نرم افزار GPU Tweak II نیز در این کارت گرافیک‌ها در نظر گرفته شده‌اند.

از دیگر قابلیت‌های این کارت گرافیک‌ها می‌توان به قابلیت نورپردازی Aura Sync اشاره کرد که توسط آن می‌توان جلوه‌های نوری بسیار زیبایی را به وسیله چند LED RGB تعبیه شده بر روی کارت گرافیک ایجاد کرد. کارت گرافیک ایسوس ROG Strix RX 580 دارای قابلیت‌های مطابق با VR می‌باشد که از جمله این قابلیت‌ها دارا بودن دو پورت HDMI برای اتصال هدست‌های واقعیت مجازی در هنگام کار با کارت گرافیک است که باعث تجربه بی‌نظیری در این رابطه می‌شود.

کارت گرافیک ایسوس Dual RX 580

کارت گرافیک Dual RX 580 دارای عملکرد بسیار عالی می‌باشد که آن را برای واقعیت مجازی و انجام بازی‌های رایانه‌ای کاملا ایده‌ال می‌سازد. این کارت گرافیک دارای فناوری انحصاری 0dB به همراه فن های لبه دار می باشد. این فناوری مانند مدل رده بالاتر، حجم هوای بیشتر و همچنین 105 درصد فشار استاتیک بالاتری را برای خنک‌سازی هیت‌ سینک‌ها فراهم می‌آورد، این در حالی است که نویز کارت گرافیک 3 برابر کمتر از نسخه مرجع می‌باشد. همچنین فناوری 0dB به کار رفته در این کارت گرافیک باعث می‌شود فن‌ها تا سطح خاصی از دما “قابل تنظیم” حرکت نکنند. به علاوه، فن‌ها دارای گواهینامه IP5X می‌باشند که مقاومت آن‌ها را در مقابل گرد و غبار تضمین می‌کند.

کارت گرافیک ایسوس Dual RX 580 نیز دقیقاً مانند مدل ROG STRIX، دارای قابلیت‌های مطابق با VR می‌باشد که از جمله این قابلیت‌ها دارا بودن دو پورت HDMI برای اتصال هدست‌های واقعیت مجازی در هنگام کار با کارت گرافیک است که باعث تجربه بی‌نظیری در این رابطه می‌شود.

منبع : سخت افزار

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *