جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


کارت گرافیک با خنک کننده آبی

در روزهای گذشته شرکت زوتاک، سازنده کارت گرافیک اولین GTX1080 خود را که از خنک‌کننده آبی برخوردار است، معرفی کرد. کارت گرافیک فوق از خانواده ArticStorm است و طبق اعلام زوتاک، راندمان خنک‌کنندگی بالایی را به خصوص هنگام اجرای بازی‌های ویدئویی و اورکلاکینگ ارائه می‌‌کند.

کارت گرافیک با خنک کننده آبی
در ساخت خنک‌کننده آرکتیک‌استورم از طرح‌های ابتکاری و بهینه‌شده استفاده شده تا علاوه بر اشغال فضای کمتر، بیشترین گرماگیری را از تراشه گرافیکی پاسکال و مدار تامین ولتاژ VRM کارت داشته باشد. بکارگیری آلیاژ فوق سبک آلومینیوم و مس با خلوص بالا دو مولفه اصلی خنک‌کننده مایع “آرکتیک‌استورم” است که میکرو کانال‌‌های مسی با ضخامت 0.3 میلیمتر، تضمین کننده جذب حرارت بیشتر توسط مایع کولانت از سطح GPU خواهد بود.

محفظه بیرونی واتربلاک کارت گرافیک GTX1080 ArticStorm از اکریلیک شفاف ساخته شده که توسط یک صفحه آلومینیومی نازک پشتیبانی می‌شود. همچنین بلاک مسی این واترکولینگ با فناوری “تماس مستقیم” به تراشه گرافیکی متصل شده تا گرمای بیشتری جذب شود. زوتاک برای هسته‌های تراشه گرافیکی فرکانس 1632 مگاهرتز (افزایش خودکار تا 1771 مگاهرتز) را در نظر گرفته است. 8 گیگابایت حافظه GDDR5X با رابط 256 بیتی و فرکانس موثر 10 گیگاهرتز، DX12 و OpenGL 4.5 از دیگر مشخصات کارت گرافیک GTX1080 ArticStorm شرکت زوتاک است.

این کارت ویدئویی قدرتمند و مجهز به خنک‌کننده آبی از سه خروجی DisplayPort 1.4، یک خروجی HDMI 2.0b و خروجی تلفیقی DL-DV برخوردار است و دو ورودی برق 8 پین، به مقدار 180 وات انرژی مصرف می‌‌کند و با این وجود، کاربر باید از منبع تغذیه 500 واتی برای راه‌اندازی این کارت گرافیک استفاده کند.

منبع شبکه

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *