جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


کارت الکترونیکی مدیریت پسماند

قائم مقام سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از صدور کارت الکترونیک مدیریت پسماند برای شهروندان و کسر از عوارض مالیات ویژه شهروندان در تفکیک زباله از مبداء خبر داد.

کارت الکترونیکی مدیریت پسماند
در جلسه شورای عالی اجتماعی فرهنگی منطقه 6 که با حضور اساتید دانشگاه و نخبگان علمی، فرهنگی و هنری منطقه شش برگزار شد، حسین جعفری، قائم مقام سازمان مدیریت پسماند در سخنانی با اشاره به 18 هدف راهبردی در حوزه رفتار سازی در دوره جدید مدیریت شهری به دیدار مدیران شهری با مقام معظم رهبری اشاره کرد و تقلیل پسماند و تفکیک آن در مبداء را یکی از اصول اصلاح الگوی مصرف و نیل به منویات ایشان برشمرد.


وی با اشاره به اینکه در این حوزه نقش نخبگان اجتماعی و فرهنگی در امر آموزش و فرهنگ سازی و تغییر الگوی مصرف شهروندان بسیار برجسته و مهم است،‌گفت: روزانه 8500 تن زباله در تهران تولید می‌شود که 40 تا 45 درصد آنها قابل بازیافت است و ضروری است تا پایان برنامه 5 ساله شهرداری تهران به حداقل 30 درصد بازیافت دست پیدا کنیم.
قائم مقام سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با اشاره به اینکه سه محور اصلی برای دستیابی به این هدف در نظر گرفته شده است، به بیان جزئیات نیل اصلاح الگوی مصرف، تقلیل پسماند و تفکیک پسماند پرداخت.
وی ضمن اشاره به نقش مهم و مؤثر نهادهای مردمی و شورایاری‌ها، مدارس و مساجد در افزایش همکاری و تعامل شهروندان در خصوص کاهش تولید پسماند و تفکیک آن در مبداء، افزود: ضرورت فرهنگ سازی و ترویج منزلت و قبح اجتماعی تفکیک پسماند در مبدا و تفهیم اثرات زیست محیطی و اقتصادی آن بر سلامت و بهداشت شهروندان می‌تواند موضوع پسماند را به یک فرصت طلایی تبدیل کند.
جعفری با اشاره به صدور کارت الکترونیک پسماند برای شهروندان، بیان داشت: ترتیبی اتخاذ شده است که در ازای هر تفکیک در مبداء شهروندان از عوارض مالیاتی سالیانه آنان در انتهای سال کسر شود.
وی با اشاره به تاکیدات قالیباف مبنی بر اینکه نباید یک نسخه واحد برای تمام تهران پیچید، بیان داشت: هر کدام از مناطق و محلات ویژگی‌های خاص خود را دارد و طبق مطالعات در میان اقشار اجتماعی کودکان و نوجوانان، بانوان و افراد سالمند بیشترین نقش را در دستیابی به این هدف دارند.
عظیم بابائی شهردار منطقه 6 به اهمیت دو طرح ملی تفکیک زباله از مبداء و خط سفید اشاره و بر ضرورت اجرای موفق این طرح در منطقه به عنوان ویژگی‌های خاص الگوی مناطق دیگر شهر تهران اشاره کرد.
وی ابراز امیداوری کرد که بحث رفتارسازی شهروندان و موضوعات فرهنگی به طور جدی پیگیری شود تا پازل توسعه‌ای تهران در حوزه نرم افزاری همانند توسعه سخت افزاری تکمیل شود.
در ادامه این جلسه نخبگان منطقه 6 نیز به بیان نظرات و سوالات خود پیرامون هر چه بهتر برگزار شدن این طرح پرداختند.

منبع: تسنیم

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *