جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


کابل اینترنت دریایی گوگل

ماه پیش، “اورس هوزِل”، مدیر مرکز زیرساخت‌های فنی گوگل از ایجاد یک لینک کابلی ویژه با پهنای باند ۶۰ ترابیت بر ثانیه بین دو کشور آمریکا و ژاپن خبر داد. حالا خبرهایی به گوش می‌رسد که نشانگر عزم گوگل برای گسترش این کابل پرسرعت دریایی است. صاحب بزرگ‌ترین موتور جست‌و‌جوی جهان برای این طرح تاکنون یک میلیارد دلار هزینه کرده و در نظر دارد تا با انتقال کابل نوری طرح Faster، سریع‌ترین خدمات اینترنتی جهان را برای همه کشورهای آسیایی ارائه کند.

کابل اینترنت دریایی گوگل


گوگل در وحله اول، ارتباط میان بین دو کشور آمریکا و ژاپن را با پهنای باند 60 ترابیت بر ثانیه برقرار کرد. اما در مرحله دوم و برای افزایش میانگین سرعت اینترنت آسیا کابل زیردریایی نوری جدید خود را برای کشور تایوان راه‌اندازی کرد و «یان تانگ» مدیر توسعه منابع شبکه‌ای گوگل در منطقه آسیا پسیفیک توضیح داد سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در این زمینه که هم‌اکنون کشور تایوان را هم به طرح FASTER متصل کرده است، باز هم ادامه می‌یابد تا در نهایت همه کشورهای آسیایی بتوانند سریع‌ترین خدمات اینترنتی جهان را در اختیار بگیرند. این شرکت برای آنکه اینترنت پرسرعت زیردریایی را به تایوان برساند، سرورهای بزرگ خود را در این جزیره راه‌اندازی کرده و این اتفاق باعث شده است شهر چانگهوا در تایوان به بزرگترین مرکز داده گوگل در قاره آسیا تبدیل شود.

با این اتفاق تایوانی‌ها هم‌اکنون می‌توانند برای بهره‌مندی از ابزارها و خدمات گوگل از جمله یوتیوب یا جی‌میل با سرعت 26 ترابیت در ثانیه به اینترنت متصل شوند. گوگل یکی از شش عضو کنسرسیوم «فستر» برای توسعه سرعت اینترنت جهان محسوب می‌شود که برای بسیاری از کشورها دسترسی به اینترنت با حداقل سرعت ده ترابیت را فراهم کرده است. دیگر اعضای این کنسرسیوم نیز با نام چاینا موبایل، چاینا تلکام، گلوبال ترانزیت، سینگ‌تِل و KDDI فعالیت می‌کنند.

منبع شبکه

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *