جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


چرا گوگل صدایتان را ضبط میکند؟

گوگل به‌طور مخفیانه یک لایه اضافی را در جستجوی صوتی خود قرار داده است. این لایه اضافی به گوگل این توانایی را می‌دهد تا اطلاع پیدا کند کاربران چگونه و چطور از جستجوی صوتی استفاده می‌کنند.

چرا گوگل صدایتان را ضبط میکند؟
تصور کنید، اگر گوگل قدرتی فراتر از گوش کردن به جستجوهای شما را داشته باشد و بتواند جستجوی شما را ضبط کرده و آن‌ها را مرتب‌سازی کند، چه اتفاقی رخ می‌دهد.

خوب، بهتر است بدانید نه تنها این موضوع واقعیت دارد بلکه گوگل به کاربران این توانایی را می‌دهد تا خود به داده‌های مربوطه در این زمینه دسترسی داشته و در صورت نیاز آن‌ها را حذف کنند. البته شفاف‌سازی در این زمینه را می‌توان یک شاهکار فوق العاده و برجسته از سوی گوگل دانست. کاربران جستجوی صوتی گوگل و Google Now اکنون توانایی فعال کردن دستیار شخصی و ویژگی جستجو را دارند، اما گوگل می‌گوید، ذخیره‌سازی جستجوهای صوتی با هدف ارائه بهتر امکانات و تبلیغات آن‌گونه که کاربران انتظار آن‌را دارند انجام می‌شود. هر چند این ویژگی به نوبه خود جالب توجه به شمار می‌رود، اما نکته‌ای که عمده کاربران از آن با خبر نیستند به اتفاقی که در پس پرده رخ می‌دهد، باز می‌گردد.

چرا گوگل صدایتان را ضبط میکند؟2
زمانی که شما از جستجوی صوتی استفاده می‌کنید، گوگل جستجوی شما را ضبط و ذخیره‌سازی می‌کند. این ذخیره‌سازی به گونه‌ای انجام می‌شود که به کاربران اجازه می‌دهد، دقیقا به چیزی که به زبان آورده‌اند و نحوه تعاملی که در این زمینه انجام داده‌اند به دقت گوش دهند. اما این ویژگی ظاهر داستان است، من در قامت یک گزارش‌گر امنیتی هراس خاصی در این زمینه دارم، تجربه گذشته من نشان داده است که گوگل یک بانک اطلاعاتی را در ارتباط با جستجوهای صوتی من ایجاد کرده است و فضای ذخیره‌سازی این بانک‌اطلاعاتی محدودیتی ندارد، به‌طوری حتا توانایی نشان دادن جستجوهای شش ماه گذشته را نیز دارد. اما کجای این مسئله نگران کننده است؟ من اطمینان ندارم آیا داده‌های من فقط در اختیار من قرار خواهند داشت یا روزی داده‌های من در اختیار سازمان‌های مختلف قرار خواهد گرفت. گوگل در گذشته سابقه چنین کارهایی را داشته است. این شرکت حتی اطلاعات کاربران را در اختیار بعضی از سایت‌های تبلیغاتی نیز قرار می‌دهد.

البته زیاد از این خبر تعجب کنید، به دلیل این‌که این شیوه کار مسبوق به سابقه است. همان‌گونه که پیش‌تر به آن اشاره کردیم، اگر در گذشته از جستجوی صوتی گوگل استفاده کرده‌اید با مراجعه به این لینک، تاریخچه‌ای از فعالیت‌های صوتی خود را می‌توانید مشاهده کنید. همچنین اگر در نظر دارید هر یک از محتواهای صوتی ذخیره شده را پاک کنید، کافی است تیک مربوط به رکورد مورد نظر را انتخاب کرده و گزینه delete که در بالای صفحه نشان شده است را انتخاب کنید.

منبع ماهنامه شبکه

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *