جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


چاپ دو تصویر روی یکدیگر

کارت ها و خط کش های هولوگرافیک قدیمی را یادتان هست که با چرخاندن آن ها در جهتی خاص، دو تصویر مختلف به نمایش در می آمدند؟ گروهی از دانشگاه پلی تکنیک اکول، روشی یافته اند که می توان به کمک آن، کارت هایی به همین شکل تولید کرد اما با این تفاوت که این بار، کارت های تولید شده جذابیتی دو چندان دارند.

چاپ دو تصویر روی یکدیگر

این گروه توانسته روشی خاص برای پرینت پدید آورد که دو تصویر را در کنار یک دیگر چاپ می کند. بنابراین برای مشاهده تصویر دوم، تنها کافی است که کارت را اندکی بچرخانید. برای مثال در یکی از تصاویر، چتری خاکستری رنگ به نمایش در آمده و رنگ چتر با چرخاندن 90 درجه ای، به رنگ های رنگین کمان تغییر یافت.

نحوه کار این تکنیک بدان شکل است که پرینتر، روی نقطه های ریزی از تصویر جوهر می پاشد که به آن تکنیک هافتونینگ گفته می شود. بعد از آن که نیمی از تصویر رنگ آمیزی شد، محققین پی بردند که تحت تاثیر عبور نور از جوهر پاشیده شده، رنگ ها در زوایای مختلف تغییر می کنند. به همین شکل، با پاشیدن قطرات کوچک جوهر، روی بخش های مختلف صفحه، می توان رنگ های گوناگون خلق کرد.

در حال حاضر، این تکنیک تنها روی نوع خاصی از پرینترها و البته صفحه های آهنی عمل می کند. با این حال، محققین باور دارند که این تکنیک، پتانسیل های زیادی در حوزه های مختلف، خصوصا امنیت، خواهد داشت. این گروه معتقد است که می توان از فناوری مورد بحث، برای چاپ کارت های شناسایی افراد بهره برد.

منبع دیجیاتو

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *