جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


چالش های جدید اسنپ برای اعتماد سازی

اسنپ پس از چالش‌های اخیر خود مشغول اعتمادسازی مجدد برای کاربران است و تلاش می‌کند تا ساختار جذب راننده را در سامانه خود تقویت کند؛ وعده‌ای که چند روز پیش مدیرفنی این شرکت در رویداد کدکاپ اعلام کرد.

 

چالش های جدید اسنپ برای اعتماد سازی

در اولین فاز اجرایی تغییر سیستم جذب راننده، «پیش ثبت‌نام» جدید رانندگان رونمایی شده که در آخرین آپدیت اپلیکیشن اسنپ رانندگان در مارکت‌های اندرویدی قرار گرفته. در این آپدیت مرحله پیش‌ثبت نام با جمله‌ای فیروزه‌ای رنگ در زیر کادر صفحه اصلی تحت عنوان: «آیا مایلید راننده اسنپ باشید؟» به چشم می‌خورد. با انتخاب این گزینه کاربر وارد صفحه جدیدی می‌شود و باید مشخصاتی چون نام و نشان و کد ملی و … را وارد کند.

در بخش دوم، اطلاعات خودرو و مالک خودرو ثبت می‌شود و سپس اطلاعاتی از قبیل شهر محل سکونت، تلفن، کدپستی از وی پرسیده می‌شود که بعد از انجام آن مرحله پیش‌ثبت نام تکمیل شده و یک کد QR به نمایش در می‌آید. تماس اسنپ در طی روزهای آتی فرایند ثبت‌نام را ادامه خواهد داد که در آن اطلاعات هویتی فرد با واقعیت تطبیق داده خواهد شد. سپس کارشناس اسنپ خودرو را از نظر ظاهری و فنی بازدید کرده و اطلاعات قبلی را با کارت خودرو مطابقت می‌دهد.

آخرین مرحله مربوط به احراز هویت نهایی است که وظیفه این‌کار، آنطور که اسنپ می‌گوید بر عهده یک تیم متخصص درون این شرکت است. این تیم مسئولیت بررسی و احراز هویت فرد را از طریق مراجع قانونی داشته و بعد از تایید نهایی آنها، حساب کاربری راننده فعال خواهد شد تا قبل از آن امکان رانندگی در این سامانه وجود نداشته باشد. در حال حاضر به جز تیم‌هایی که اسنپ در استان‌های فعال برای این‌کار در نظر گرفته، هیچ مرکز دیگری حق ثبت نام رانندگان را ندارد. در نتیجه ثبت‌نام‌های خیابانی این شرکت که برخی اعتراضات را به همراه داشت، پایان گرفته‌اند.

ساز و کاری که اسنپ اکنون آن را به کار گرفته البته همچنان به طور کامل پیشگیرانه نیست و «حسین مرادقلی»، مدیر فنی این شرکت پیش از این وعده از راه‌کارهای تکنولوژیک‌تری برای تایید هویت روزانه رانندگان نیز داده بود. یکی از اصلی‌ترین راه‌کارهای پیشگیرانه از بروز تخلفات، سیستم احراز هویت تصویری رانندگان بود. در این راه‌کار راننده نیاز خواهد داشت تا پیش از هر بار آنلاین شدن و شروع به کار، با استفاده از راه‌کار بیومتریک اسنپ از طریق تشخیص چهره شناسایی شود و سپس کار خود را آغاز کند؛ قابلیتی که به گفته مدیر فنی اسنپ، تا چند ماه دیگر به این سامانه اضافه می‌شود.

منبع : دیجیاتو

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *