جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


پیوستن مایکروسافت به Eclipse

از زمان روی کار آمدن ساتیا نادلا استراتژی مایکروسافت در زمینه دنیای منبع باز به کلی تغییر پیدا کرده است. به‌طوری که این شرکت در تعامل نزدیک‌تر با این جامعه بسیاری از محصولات خود را منبع باز کرده است. در همین راستا مایکروسافت به تازگی به بنیاد اکلپیس پیوسته است.

پیوستن مایکروسافت به Eclipse


مایکروسافت سرانجام به بنیاد اکلپیس (Eclipse Foundation) پیوست. بنیادی فعال در حوزه طراحی نرم‌افزارهای منبع باز که البته بخش عمده‌ای از شهرتش به واسطه محیط توسعه یکپارچه اکلیپس (Eclipse IDE) است. البته این بنیاد طیف گسترده‌ای از ابزارهای توسعه نرم‌افزاری را در اختیار طراحان قرار داده است. پیش از پیوستن مایکروسافت به این بنیاد، شرکت‌های دیگری نظیر گوگل، ناول، آی‌بی‌ام، Debeka و اوراکل از حمایت‌کنندگان مالی این بنیاد بودند.

در حالی که مایکروسافت همواره محیط توسعه یکپارچه خود موسوم به ویژوال استودیو را پیشنهاد می‌کند، خبر محلق شدن این شرکت به این بنیاد، تعجب بسیاری از صاحب‌نظران را برانگیخته است. البته لازم به توضیح است، مایکروسافت در گذشته نیز فعالیت‌هایی در اکوسیستم اکلیپس داشته است. این شرکت با ارائه محصولاتی همچون  Azure toolkit for Eclipse و  Java SDK for Azure به کاربران اکلیپس این توانایی را ارائه کرده است تا برای ساخت برنامه‌های کلاود خود از این ابزارها استفاده کنند.

شانگی ینوگی مدیر ارشد بخش توسعه مایکروسافت در این خصوص گفته است: «ما سال‌ها است با بنیاد منبع باز اکلیپس برای بهبود تجربه به کارگیری جاوا در سراسر پلتفرم خود و توسعه سرویس‌هایی نظیر Visual Studio Services و Microsoft Azure همکاری می‌کنیم. پیوستن به بنیاد اکلیپس این توانایی را به ما می‌دهد تا همکاری نزدیک‌تری با جامعه اکلیپس داشته باشیم. به‌طوری که مجموعه‌ای بی‌نظیر از ابزارها و سرویس‌ها را برای همه تیم‌های توسعه عرضه کنیم.

این‌کار همچنین به بهبود سرویس ابری، SDKها و ابزارهای ما کمک خواهد کرد.»  این رویکرد مایکروسافت به وضوح نشان داده است که این شرکت در تلاش است نقش پر رنگ‌تری در اکوسیستم منبع‌ باز داشته باشد. همچنین در ادامه پیوستن به بنیاد اکلیپس، مایکروسافت در کنار ارائه افزونه منبع باز Team Explorer Everywhere ویژه آکلیپس، پشتیبانی از Azure IoT از طریق چهارچوب Kura IoT اکلیپس را عرضه کرد. همچنین، برنامه پشتیبانی بهتر از طراحان جاوا در آژر را نیز به مرحله اجرا در آورده است.

منبع شبکه

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *