جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


پشتبان گیری از آیفون و آیپد ضروری است!

چگونه از آیفون خود پشتیبان‌گیری کنم؟ آیفون من قدیمی است و به شدت نگران از دست دادن تصاویر شخصی موجود در آن هستم. آیا پشتیبان‌گیری از آیفون یا آیپد در آی‌کلود به اندازه‌ی کافی امن است؟

دلیل اهمیت پشتیبان‌گیری از آیفون و آیپد
آیفون و آیپد جزو مهم‌ترین و با ارزش‌ترین دارایی‌های موجود ما محسوب می‌شوند. جدا از ارزش مالی، آیفون یا آیپد قطعه‌ی کوچکی از آلومینیوم، سیلیکون و شیشه است که مخزن مرکزی اسناد مهم و خاطراتی همچون سوژه‌های خاص عکاسی است که ممکن است فقط یک‌بار در طول عمر با این سوژه‌های خاص مواجه شویم!

پشتبان گیری از آیفون و آیپد ضروری است!

 

با پشتیبان‌گیری از داده‌های با ارزش خود، می‌توانید در مقابل مواردی همچون دزدیده شدن، آسیب دیدن یا فراموش کردن گوشی آیفون خود در صندلی عقب تاکسی، حفاظی مستحکم ایجاد کنید! همچنین در موقعیت‌هایی مانند تعویض آیفون قدیمی خود با یک مدل جدیدتر، قادر به انتقال سریع و ساده‌ی همه‌ی داده‌های خود به آیفون جدید خواهید بود. خوشبختانه راهکارهای زیادی برای ذخیره کردن اطلاعات در فضای ابری، رایانه‌ی ویندوزی و مک وجود دارد که بهره‌مندی از هر یک بسیار ساده و کاملا رایگان است.

با پشتیبان‌گیری مستمر از داده‌های با ارزش خود، می‌توانید جلوی آسیب دیدن آن‌ها را بگیرید.
با استفاده از سرویس آی‌کلود اپل می‌توانید داده‌های مهم آیفون و آیپد خود را به طور دائمی با خدمات تحت وب همگام‌سازی (Sync) کنید. به علاوه، با بهره‌مندی از آیتونز هم می‌توانید با یک کلیک، به سادگی اقدام به پشتیبان‌گیری محلی و ابری از دستگاه اپلی خود کنید. علاوه‌بر موارد یاد شده، این روزها سرویس‌های سوم شخص دیگری هم وجود دارد که گزینه‌های مختلفی را در زمینه‌ی خدمات مبتنی‌ بر ابر به کاربران پیشنهاد می‌دهند. به منظور رعایت جانب احتیاط، پیشنهاد می‌کنیم که حداقل از دو راهکار در دسترس استفاده کنید تا در صورت وقوع اتفاقی غیرمنتظره و از بین رفتن یکی از نسخه‌های پشتیبان، قادر به بازگردانی داده‌های شخصی خود باشید.

پشتیبان‌گیری از آیفون و آیپد در آی‌کلود
یکی از آسوده‌ترین راهکارهای پشتیبان‌گیری از آیفون و آیپد استفاده از سرویس آی‌کلود اپل است. هر اپل آیدی به طور پیش‌فرض دارای ۵ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی ابری در آی‌کلود است که می‌توانید از آن برای ذخیره کردن صفحات وب مورد علاقه (bookmark)، فهرست مخاطب‌ها (contacts)، تقویم (calendar)، اسناد آی‌کلود، پیام‌های ایمیلی، یادداشت‌ها (notes) و کتابخانه‌ی تصاویر آی‌کلود (iCloud photo library) خود استفاده کنید. اگر تعداد فایل‌های شخصی شما بیش از حد بوده و نیازمند بروزرسانی ظرفیت حافظه‌ی ذخیره‌سازی آی‌کلود خود هستید، هم‌اکنون می‌توانید بسته‌ی ۵۰ گیگابایتی را با ۰.۷۹ پوند در ماه، بسته‌ی ۲۰۰ گیگابایتی را با ۲.۴۹ پوند در ماه و بسته‌ی ۱ ترابایتی را با ۶.۹۹ پوند در ماه از اپل درخواست کنید.

با وجود پشتیبان‌گیری ساده در آی‌کلود، بهتر است برای پوشش دادن داده‌های بیش‌تر، از پشتیبان‌گیری رمزگذاری شده‌ی آیتونز هم استفاده کنید.
در هر یک از موارد پیشنهادی، یا قیمت کاهش یافته یا مقدار حافظه‌ی ابری ذخیره‌سازی افزایش داده شده است. با این وجود برخی از کاربران هنوز خواستار تخصیص مقدار حافظه‌ی رایگان بیش‌تری از سوی اپل هستند. باید در نظر داشت که با بهره‌مندی از آی‌کلود اپل، دیگر نیازی به خرید دستگاه‌های ذخیره‌سازی اضافی نخواهید داشت.

با وجود این که پشتیبان‌گیری در آی‌کلود بسیار مفید است اما برای پوشش دادن داده‌های بیش‌تر، بهتر است همراه با آیتونز استفاده شود. راه‌اندازی پشتیبان‌گیری در آی‌کلود بسیار ساده بوده و هر بار که دستگاه درحال شارژ به شبکه‌ی بی‌سیم (Wi-Fi) متصل شود، پشتیبان‌گیری به صورت خودکار در پس‌زمینه اجرا خواهد شد.

برای ایجاد و راه‌اندازی پشتیبان‌گیری در آی‌کلود نیازمند حساب کاربری آی‌کلود خواهید بود که معمولا هنگام راه‌اندازی اولیه‌ی دستگاه ایجاد می‌شود. در دستگاه اپلی خود به مسیر Settings → iCloud → Backup رفته و دکمه‌ی لغزنده‌ی گزینه‌ی iCloud Backup را برای قرار دادن در حالت On لمس کنید. به همین سادگی کار انجام شد! هم‌اکنون گوشی یا تبلت اپلی شما به صورت خودکار از داده‌های موجود در دستگاه مراقبت خواهد کرد!

منبع:زومیت

 

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *