جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


پرکاربردترین نوآوری های گوشی های هوشمند

از زمان پیدایش گوشی‌های هوشمند، شرکت‌های سازنده‌ این دستگاه‌های محبوب و دوست‌داشتنی، همیشه به دنبال ارایه‌ ایده‌های جدید و خلاقانه برای جذب کاربران و ایجاد وفاداری در آن‌ها بوده‌اند. در این میان، ایده‌های فراوان و گاه عجیب‌ روی گوشی‌ها پیاده می‌شود؛ ولی تنها تعداد انگشت‌شماری از آنها را می‌توان واقعا «کاربردی» دانست و بقیه بیشتر جنبه‌ تبلیغاتی دارند. در این بخش نگاهی به کاربردی‌ترین نوآوری‌های ارایه‌شده روی گوشی‌های هوشمند تا پایان سال 2014 میلادی می‌اندازیم.

پرکاربردترین نوآوری های گوشی های هوشمند


1. حسگر اثر انگشت Touch ID:
اپل اولین شرکتی نبود که از حسگر اثر انگشت روی گوشی‌های خود استفاده کرد؛ اما اولین شرکتی بود که توانست این کار را به بهترین شکل انجام دهد. با اینکه سامسونگ هم ‌در آخرین پرچمداران خود یعنی Galaxy S5 و Galaxy Note 4 از حسگر اثر انگشت استفاده کرده، ولی عملکرد این حسگر را تنها در گوشی‌های آیفون می‌توان بی‌نقص ‌ارزیابی کرد. این حسگر که تاچ آی‌دی (Touch ID) نام دارد، برای اولین بار در آیفون 5s معرفی شد. پس از آن هم در سال 2014 علاوه بر آیفون‌های 6 و 6 پلاس، در تبلت‌های آی‌پد مینی3 و آی‌پد ایر2 هم تعبیه شد.

پرکاربردترین نوآوری های گوشی های هوشمند2
2. قابلیت Knock Code:
این قابلیت امنیتی که برای اولین بار در سال 2013 میلادی معرفی شد، جایگزینی جدید، کاربردی و جذاب ‌برای کلمه‌ عبور (Password) و الگو‌ها (Pattern) به‌شمار می‌رود. به کمک این قابلیت، صفحه‌‌نمایش گوشی به چهار قسمت تقسیم شده و کاربر با لمس این چهار بخش با ریتم مورد نظرش، یک کد امنیتی تعریف می‌کند. سپس برای باز کردن گوشی کافی است هنگامی که صفحه‌‌‌نمایش در حالت خاموش ‌قرار دارد، قسمت‌های تعریف‌شده را با همان ریتم تعیین شده لمس کند. با استفاده از این روش می‌توان مجموعا 86367 حالت مختلف کد امنیتی تعریف کرد.

پرکاربردترین نوآوری های گوشی های هوشمند2
3. قلم S Pen:
استفاده از قلم در گوشی‌های هوشمند، مورد جدید یا خاصی محسوب نمی‌شود و از سال‌ها پیش شرکت‌های اریکسون و نوکیا گوشی‌های خود را به همراه قلم ارایه می‌کردند. اما سامسونگ به جای استفاده از همان قلم‌های همیشگی که قابلیت خاصی نداشتند، سری گوشی‌های خانواده‌ Galaxy Note را با قلم‌های هوشمند (Digitizer) ساخت شرکت Wacom معرفی کرد. این قلم‌ها علاوه بر اینکه استفاده از گوشی‌ها را راحت‌تر می‌کردند، امکانات نرم‌افزاری فراوانی را هم در اختیار کاربران قرار می‌دادند. همین امر هم باعث شد تا سری گوشی‌های Galaxy Note به یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین گوشی‌های هوشمند جهان تبدیل شود.

پرکاربردترین نوآوری های گوشی های هوشمند3
4. سری گوشی‌های PadFone:
سری گوشی‌های پدفون که توسط شرکت ایسوس طراحی و عرضه ‌شده‌اند، یک قابلیت سخت‌افزاری ویژه و منحصر به‌فرد دارند. همراه این گوشی‌ها، یک تبلت هم ارایه می‌شود که به‌تنهایی روشن نمی‌شود و کاربردی ندارد؛ ولی ‌وقتی گوشی PadFone را داخل آن قرار دهید، تبلت به کمک پردازنده و سخت‌افزار گوشی فعال شده و می‌توانید هر فعالیتی را که در گوشی مشغول انجامش بودید در تبلت ادامه دهید. واضح است که این قابلیت باعث شد پدفون‌ها در مقایسه با دیگر گوشی‌های هوشمند، قیمت بالاتری داشته باشند.

پرکاربردترین نوآوری های گوشی های هوشمند4

 

منبع:عصرارتباط

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *