جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


پرورش گیاه در ایستگاه فضایی

در ادامه موفقیت های ماه آگوست ناسا در حوزه پرورش گیاه، این سازمان قصد دارد که برای اولین بار به پرورش یک کلونی متشکل از گل های خانواده «زینیا» در ایستگاه فضایی بین المللی بپردازد. تلاش ناسا برای پرورش گل، در راستای پژوهشی درباره اثرات ریزگرانی (Microgravity) روی حیات گیاهان انجام می شود.

 

 

پرورش گیاه در ایستگاه فضایی

روش پرورش گیاهان در فضا، Veggie نامیده می شود و به ما اجازه می دهد که از چگونگی پرورش گیاهان خانواده زینیا و عملکرد آنان تحت این روش آگاه شویم. به گفته ترنت اسمیت، برنامه ریز گروه Kennedy، اگر این روش به شکل دلخواه ناسا دنبال شود، امکان تولید سبزیجاتی نظیر گوجه فرنگی در فضا میسر خواهد شد.

پروژه مورد نظر، برای بررسی دو هدف دنبال می شود. پیش از هر چیز محققان در تلاش اند تا میزان اثر روحی وجود گل و گیاه در ایستگاه فضایی را رو روی کارکنان آن مورد بررسی قرار دهند. در همین حال، محققان می خواهند میزان تاثیر جاذبه روی پرورش گیاهان خانواده زینیا را نیز بررسی کنند.

اگر همه چیز موفقیت آمیز پیش رود، بزودی می توان شاهد ساخت گلخانه ای در فضا بود که میوه و سبزیجات تازه در اختیار کارکنان ایستگاه فضایی بین المللی قرار می دهد. طبق برنامه ریزی ها، تلاش برای پرورش گوجه فرنگی از اوایل سال 2017 آغاز خواهد شد.

منبع: Engadget

 

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *