جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


پرواز در آسمان با JetPack

شرکت هوافضای Martin Aircraft تا سال آینده‌ی میلادی یک جت‌پک (Jetpack) را روانه‌ی بازار خواهد کرد. این خودرو که Martin Jetpack نام دارد، از فیبر کربن و آلومینیوم ساخته شده و قرار است سال آینده با قیمت 150 هزار دلار عرضه شود.

پرواز در آسمان با JetPack

 


جت‌پک‌هایی که تا به امروز در فیلم‌های جیمز باند و بازی‌های ویدیویی دیده‌ایم، از موشک‌هایی قدرتمند برای پرواز استفاده می‌کنند، اما شرکت «مارتین» معتقد است که استفاده از موشک، کنترل جت‌پک را غیرممکن می‌کند. در جت‌پکی که این شرکت ساخته، به‌جای موشک از فن‌هایی بزرگ استفاده شده است که طبق گفته‌ی سازندگان آن، کنترل این ماشین پرنده را ممکن می‌کند.

 

دو لیتر سوختی که این جت‌پک می‌تواند حمل کند برای به راه‌اندازی دو فن بزرگ و حمل 120 کیلوگرم وزن کافی است. یک چتر نجات هم به‌طور پیش‌فرض روی این جت‌پک قرار دارد. جت‌پک شرکت مارتین در وضعیت فعلی‌اش می‌تواند برای مدت 30 دقیقه با حداکثر سرعت 74 کیلومتر در ساعت پرواز کند.
شرکت سازنده‌ی این جت‌پک معتقد است که مهم‌ترین قابلیت این ماشین پرنده، امکان فرود آمدن‌اش در هر نقطه است. از پارک‌ها گرفته تا پشت‌بام یا حتی یک باغ می‌توانند محل فرود این جت‌پک باشند. شرکت Martin می‌گوید که این خودرو را برای میلیونرها نساخته، بلکه هدف اصلی ساخت آن برای استفاده در خدمات اورژانسی بوده است.
قرار است این جت‌پک اواسط سال 2016 میلادی برای سازمان‌های خدماتی و اورژانسی، و چند ماه پس از آن برای استفاده عموم عرضه شود.
منبع:  دیجی کالا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *