جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


پردازنده‌ی گرافیکی Tegra X1

انویدیا ،از نسل جدید سیستم-روی-یک-چیپ خود با نام Tegra X1 رونمایی کرد.

پردازنده‌ی گرافیکی Tegra X1

انویدیا نسل جدید پردازنده‌های موبایل خود را با نام Tegra X1 رونمایی کرد. این پردازنده که قرار است در نسل جدید گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها به کار گرفته شود، در سوپرکامپیوتر جدید این شرکت که به پردازنده‌ی گرافیکی Maxwell مجهز شده نیز نقش مهمی را ایفا می‌کند.

انویدیا آنقدر به قدرت و بازده‌ پردازنده‌ی جدید خود اطمینان دارد که اجازه‌ی تست و اجرای بنچمارک‌ها بر روی نمونه‌ی اولیه این تراشه را داده است.

تراشه‌ی Tegra X1 دارای ۸ هسته و ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم است و از پردازش ۶۴ بیتی پشتیبانی می‌کند. انویدیا این پردازنده را در یک تبلت ۸ اینچی با خنک‌کننده‌ی نسبتاً بزرگ به نمایش در آورده. پردازنده‌ی X1 با مکسول، نسل جدید پردازنده‌های گرافیکی این شرکت مجتمع شده؛ پردازنده‌ی گرافیکی که دارای ۲۵۶ هسته‌ است. برای مقایسه‌ی بهتر جالب است بدانید که Tegra K1، پردازنده‌ی نسل قبلی انویدیا از ۱۹۲ هسته‌ی پردازش گرافیکی بهره می‌برد. انویدیا هنوز سرعت کلاک X1 را اعلام نکرده است.

به این ترتیب تبلت‌هایی که به پردازنده‌ی X1 مجهز خواهند شد، قدرت گرافیکی دو برابر آیپد ایر ۲ اپل را خواهند داشت. A8 اپل بیش از ۲ میلیارد ترانزیستور را در خود جای داده و در حال حاضر به عنوان یکی از قوی‌ترین پردازنده‌های مبتنی بر معماری آرم در دنیا شناخته می‌شود.

منبع:زومیت

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *