جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


پتنت صفحه نمایش منعطف اپل

شرکت اپل به تازگی پتنت جدیدی در رابطه با ساخت صفحه نمایش لمسی و منعطف تحت عنوان نمایشگر پوشیدنی به ثبت رسانده است. این پتنت اطلاعاتی را پیرامون ساخت وسیله‌ای الکترونیکی منتشر ساخته و به احتمال زیاد صفحه نمایش مذکور تاثیر بسیار زیادی در طراحی نسل های آینده اپل واچ خواهد داشت.

پتنت صفحه نمایش منعطف اپل

طبق اطلاعات نمایش داده شده در این پتنت، میزان انعطاف صفحه نمایش این وسیله برای رول کردن آن به دور مچ دست کافی است و بنابراین امکان استفاده از آن در یک ساعت هوشمند تمام الکترونیکی وجود دارد. نمایشگر  منعطف اپل از یک لایه بسیار باریک سیلیکونی و با ضخامت کمتر از 50 میکرومتری ساخته خواهد شد که چنین ضخامت کمی امکان خم شدن و قرار گرفتن آن بر روی مچ دستان را فراهم می‌کند.

این پتنت پیش از این در سال 2014 توسط  Andreas Bibl و Hsin-Hua Hu در اداره ثبت اسناد پتنت ها و علائم تجاری ایالات متحده آمریکا به ثبت رسیده بود، اما پس از فروش شرکت LuxVue توسط Andreas Bibl به مدیران اپل، پتنت‌های این شرکت نیز در اختیار مهندسین اپل قرار گرفته است. LuxVue در حوزه ساخت میکرو ال‌ای‌دی و تکنولوژی‌های ساخت آن تخصص دارد و به نظر می‌رسد اپل در تولید این صفحه نمایش از تکنولوژی‌ و پتنت‌های این شرکت نیز استفاده خواهد کرد.

نکته جالب پیرامون این موضوع، تغییر نام صاحب امتیاز این پتنت توسط اپل تنها ساعاتی پس از رویداد تک‌ورلد است که در آن شرکت لنوو به معرفی گوشی هوشمند قابل انعطاف خود توسط مگان مک کارتی، یکی از شخصیت های شناخته شده در شبکه یوتیوب پرداخته بود. به نظر می‌رسد این اقدام اپل تنها به منظور مقابله تبلیغاتی و رسانه‌ای علیه این محصول لنوو بوده‌ است.

منبعphonearena

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *