جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


پتنت جدیدی از مایکروسافت : سرفس فون یا هات اسپات همراه

امروز پتنتی متعلق به مایکروسافت از سوی دفتر ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحده منتشر شده که وسیله ای را تحت عنوان «دستگاه ارتباطی وایرلس» نشان می دهد. واضح است که در توصیف این ابزار، قابلیت های ارتباطی با شبکه وب از طریق فناوری های 3G، وای-فای و LTE به چشم می خورد.

مایکروسافت در این پتنت به توضیح کامل نحوه دفع حرارت از طریق بدنه پرداخته. در دستگاه مورد بحث احتمالاً یک باتری 1500 میلی آمپر ساعتی تعبیه شده و شاید از فرکانس 5 و 2.4 گیگاهرتزی شبکه وای-فای هم پشتیبانی کند.

با توجه به ابعاد آنتن ها، باتری و دیگر اجزای اصلی ساختاری، می توان مطمئن بود که با نسبت 16:9 روبرو نیستیم و در واقع ابعاد سطح ابزار به 57×90 میلیمتر می رسد. نکته مهم دیگر، این است که وسیله فوق انعطاف پذیر نیست، بلکه در وسط آن لولایی تعبیه شده تا شبیه موبایل های تاشو عمل کند.

با تمام این تفاسیر، به نظر نمی رسد با یک «موبایل» روبرو باشیم، چون جزئیات کاملی در مورد محل قرار گرفتن مودم LTE و ارتباط آنتن ها و باتری به بورد اصلی ارائه شده و نمایشگری بسیار کوچک هم در لبه دستگاه حضور دارد. با توجه به این اطلاعات، شاید یک هات اسپات موبایل را می بینیم که اطلاعاتی مانند نوع ارتباط، شدت سیگنال و سرعت دریافت دیتا را روی نمایشگر نشان می دهد.

این دستگاه به دو سیم کارت، یا یک سیم کارت و یک کارت حافظه مجهز می شود و هیچ نمایشگر دیگری ندارد، ضمن اینکه اشاره ای به قابلیت ماژولار یا اتصال به مجموعه دیگر در پتنت دیده نمی شود. بنابراین برخلاف انتظار همگان، با اطمینان بالا می توان گفت با «سرفس فون» روبرو نیستیم و فقط وسیله ای با قابلیت های ارتباطی متعدد را می بینیم.

گفتنیست مایکروسافت چند وقتیست که توجه خود را از تلفن های هوشمند برگرفته و به حوزه های نه چندان پر هیجان اما بسیار سودآور، مانند خدمات ابری و کنسول های گیمینگ روی آورده، رویکردی که نتیجه بسیار خوبی را برای آنها در پی داشته است.

منبع : دیجیاتو

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *