جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


ویژگی های فایرفاکس 48

شرکت موزیلا نسخه جدید فایرفاکس را عرضه کرد تا از این طریق مرورگر اینترنتی آن بتواند با سرعت بیشتر سایت‌ها را باز کند و رقابت بیشتری را با Chrome گوگل انجام دهد.

ویژگی های فایرفاکس 48

این نسخه از مرورگر اینترنتی با نام Firefox ۴۸ عرضه شده است و قابلیتی را موسوم به Electrolysis شامل می‌شود که شرکت موزیلا از مدت‌ها پیش روی آن فعالیت می‌کرد. این قابلیت باعث می‌شود پردازش‌های فایرفاکس برای محتوای وب از رابط کاربری مرورگر مانند تب‌ها یا کلیدها مجزا شود.

علاوه بر این، معماری Electrolysis به گونه‌ای تعریف شده است که می‌تواند چند فعالیت را به صورت همزمان مدیریت کند تا فایرفاکس از این طریق بتواند رقابت بیشتری با Chrome داشته باشد. مرورگر Chrome از سال‌ها قبل این قابلیت را در اختیار گرفته بود تا فعالیت‌های مختلف اینترنتی را به صورت مجزا پردازش کند.

این طور که موزیلا در توضیحات اخیر خود گفته است، دو مرورگر اینترنتی Chrome و Internet Explorer از سال ۲۰۰۸ تاکنون موتور چندپردازشی را در اختیار گرفتند و این در حالی بود که Safari از سال ۲۰۱۱ به این قابلیت مجهز شد. با این روند فایرفاکس تنها مرورگری بود که سیستم پردازشگر واحد را در اختیار گرفت. البته موزیلا در سال ۲۰۰۹ میلادی سیستم Electrolysis را معرفی کرد. ولی هرگز به صورت عملی آن را به کار نگرفته بود

منبع همکاران سیستم

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *