جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


ویندوز 10 در بازار جهانی رایانه‌ها

ویندوز ۱۰ از بدو ورود خود مورد توجه کاربران قرار گرفت و در چند هفته نخست ورود به بازار توانست ۶ درصد بازار جهانی رایانه‌های شخصی را به دست آورد.

ویندوز 10 در بازار جهانی رایانه‌ها
مرکز تحقیقاتی StatCounter روز گذشته گزارش خود به‌روز کرد و با انتشار اطلاعات جدید توضیح داد ویندوز ۱۰ که در تاریخ ۲۹ ژوئیه ۲۰۱۵ عرضه شد، در ۲۴ ساعت نخست روی ۱۴ میلیون دستگاه رایانه شخصی مورد استفاده قرار گرفت.


در نخستین روزهای ماه آگوست فروم WindowsCentral از بزرگ‌ترین هواداران سیستم عامل ویندوز به نقل از مدیران داخلی مایکروسافت اعلام کرد که این محصول تا تاریخ ۳۱ ژوئیه یعنی دو روز پس از عرضه رسمی روی ۶۷ میلیون دستگاه رایانه شخصی نصب شد.
البته باید توجه داشت آمارهای مرکز StatCounter چندان هم درست نیست. زیرا این شرکت فقط تعداد رایانه‌های شخصی متصل شده به اینترنت را شمارش می‌کند و بر این اساس احتمال دارد برخی رایانه‌های مبتنی بر ویندوز ۱۰ وارد اینترنت نشوند.
این مرکز همچنین فقط ۳ میلیون سایت اینترنتی را مورد بررسی قرار می‌دهد تا مشخص شود کاربران با چه رایانه‌ها و چه نسخه‌هایی از سیستم عامل وارد آنها شده‌اند.به هر حال این مرکز بر اساس بررسی‌های خود متوجه شد که در روز نخست ۰.۳۵۷ درصد از رایانه‌های شخصی جهان با ویندوز ۱۰ به اینترنت متصل شده‌اند که این رقم هم‌اکنون از ۵.۹۵ درصد هم فراتر رفته است.
البته کارشناسان می‌گویند که این رشد برای ویندوز ۱۰ با سرعت پایین انجام می‌شود. ولی از آنجایی که مایکروسافت به تمامی صاحبان ویندوز ۷ و ۸.۱ قول داده است به صورت رایگان رایانه‌های خود را به‌روز کنند، پیش‌بینی می‌شود طی روزهای آینده سهم آخرین نسخه سیستم عامل مایکروسافت از بازار جهانی رایانه‌ها افزایش قابل ملاحظه یابد.

منبع آی تی پی

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *